Hur får denna ryttare rida denna propp?

A

Anna_pann

Tala gärna om för mej om jag missat nått/missupfattat något?!

Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp per den 31/12 2008.



År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar

2009 59 7 3 7 12% 264 875 kr

2008 48 5 2 5 10% 211 076 kr

2007 30 2 2 2 7% 82 316 kr

2006 18 2 0 1 11% 16 844 kr

2005 9 3 0 0 33% 120 600 kr

VAd jag förstår får ryttare ej starta om dom tagit mer än 10 segrar till och med 31/12 2008 men ryttare som tagit fler än 10 under 2009 får deltaga. Denna ryttare har tagit 12 segrar vad jag kan räkna till och med 2008.
Statistiken är endast för ryttare som rider montélopp och ej kör sulky.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Ryttaren i fråga kan ju kanske även ha sulkysegrar?

Oj, såg nu att personen i fråga inte kör sulkylopp.
Då har jag ingen aning.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

"får ej ha segrat i 10 montélopp per den 31/12 2008" det är ju i årsskiftet? såvida hon inte vann 7 lopp den dagen är hon ju godkänd att rida.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

I mina ögon har den ryttaren inget i det loppet att göra, om det är som du skrev att det bara handlade om monté i statistiken.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

"får ej ha segrat i 10 montélopp per den 31/12 2008" det är ju i årsskiftet? såvida hon inte vann 7 lopp den dagen är hon ju godkänd att rida.

Nä, h*n hade ju vunnit 12 lopp innan dess. (3 st 2005, 2 st 2006, 2 st 2007 och 5 st 2008).
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Det finns ingen sån ryttare i statistiken för 2008 så det kan knappast vara enbart monté?

Eller annars rider denna person utomlands också?
 
Senast ändrad:
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Jag har kopierat och klistrat in från travsport så statistiken finns.
Rider ej utomlands.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Om nu ryttaren inte får rida. Varför tillåts den rida? Detta är andra gången på kort tid för samma tränare.

Borde man påtala dett, hos vem, sekris på banan och vad händer då? Ryttarbyte eller stryks hästen per automatik?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Jag har kopierat och klistrat in från travsport så statistiken finns.
Rider ej utomlands.

Jag tror du har fel uppgifter i så fall. det räcker med att kolla årsstatistiken för att se att det inte finns någon som passar in.

Det ser knepigt ut om man kollar montéstatistiken i år också då ingen passar in där heller.

Eftersom det är en så pass bra ryttare borde den inte vara speciellt svår att hitta i statistiken?
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Är det en utländsk ryttare? För svensk ryttare med enbart montéstarter enligt denna statistik finns ju inte. Kolla montetravsport.se och ta statistik. Finns ingen av de med 5 segrar under 2008 t ex som har gjort 48 starter.

Edit: Såg nu att du skrivit att ryttaren inte rider utomlands. Men som sagt - finns ju ingen med sådan statistik på montetravsport.se
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Hittade vem det var nu. Hon har visst ridit utomlands - bland annat vunnit på Åland. Ålandssegrarna är inte medräknade i den svenska statistiken bland montéryttare även om de syns på travsport. Tre av segrarna är i B-lopp. Vet inte om de räknas? Kör även sulkylopp, även om hon inte vunnit i sulky.


B-loppen verkar vara inräknade i statistiken på montétravsport.se vilket gör att hon ändå kommer upp i 11 segrar innan 31/12 2008. B-loppen kanske inte anses vara likvärdiga? Om de inte är det, så hade hon 8 segrar. Om de är likvärdiga så borde hon inte få rida.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Jag har mailat STC och fått svar att B lopp räknas som vanliga lopp. OM det inte står annat i propppen från banan. Vilket jag inte hittar.
Men han hade följdfrågor som jag besvarade så jag lär nog få svar på mina funderingar så småning om.
Troligtvis är det ju inget fel men kan vara roligt att veta.

Tänkte inte på att mariehamn var utomlands och som sakt ingen seger är i sulkylopp.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Har fått klart för mej från STC att ryttaren INTE får rida dessa proppar.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Med tanke på att de som gör loppen gjort missar tidiagre lär ju såna här kunna ske så länge det inte finns något automat-system som gör att hästen/ryttaren inte kan komma med på 2 banor samtidigt eller i proppar de inte är godkända för pga för tätt mellans tarter eller dylikt.

(Visst var det en häst som blev fråndömd en seger i våras pga en sån här tabbe med att den startat så nära inpå att den inte skulle ha fått starta i loppet alls?)
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Svartpeppar blev fråndömd segern han tog på Örebro i januari pga att tränaren hade anmält hästen till tre proppar den tävlingsdagen trots att det stod i propparna att häst endast fick anmälas till två av propparna.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Aha, listigt! :cool:

Då rörde jag ihop det, men jag läser på dåligt.

Men en sak som absolut måste ha varit den mänskliga faktorn var ju när samma häst var "med" i två lopp samma tävlingsdag (Färjestad?) det hände också i år tror jag.
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

*leker kalenderbitare*

Japp, stämmer bra det. Det var Happy Night (11 maj). :D

Ok, den hade jag koll på för vi hade egen starthäst den dagen så jag minns det. :idea:
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Och enda anledningen till att jag minns det var att det var en mantorpshäst... :D

Kul att se dig igen förresten... :love:
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Tala gärna om för mej om jag missat nått/missupfattat något?!

Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp per den 31/12 2008.


År Starter 1:a 2:a 3:e Segerprocent Inkörda pengar

2009 59 7 3 7 12% 264 875 kr

2008 48 5 2 5 10% 211 076 kr

2007 30 2 2 2 7% 82 316 kr

2006 18 2 0 1 11% 16 844 kr

2005 9 3 0 0 33% 120 600 kr

VAd jag förstår får ryttare ej starta om dom tagit mer än 10 segrar till och med 31/12 2008 men ryttare som tagit fler än 10 under 2009 får deltaga. Denna ryttare har tagit 12 segrar vad jag kan räkna till och med 2008.
Statistiken är endast för ryttare som rider montélopp och ej kör sulky.

Översätter man denna mening till begriplig svenska läser man; Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp efter den 31/12 2008.

Det förklarar varför denna ryttare får rida detta lopp, eftersom vederbörande "bara" har 7 segrar i år...:idea:
 
Sv: Hur får denna ryttare rida denna propp?

Översätter man denna mening till begriplig svenska läser man; Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp efter den 31/12 2008.

Det förklarar varför denna ryttare får rida detta lopp, eftersom vederbörande "bara" har 7 segrar i år...:idea:
Jag vet inte om jag missuppfattade detta på svenska lektionen, men för mig står det:
Översätter man denna mening till begriplig svenska läser man; Propp: Ryttare (oavsett licenstyp) får ej ha segrat i 10 montélopp till och med den 31/12 2008.
 

Liknande trådar

Tjatter Best in show Det är dagen då årets sista hundutställning ska avgöras. Den som vinner BIS får den åtråvärda titeln ”Årets hund”, något...
41 42 43
Svar
852
· Visningar
27 947
Senast: Snurrfian
·
Övr. Grenar heter ett gammalt drama av William Shakespear.....Merchant of Venice var väl originaltiteln. Det är också namnet på en ny avelshingst...
Svar
2
· Visningar
1 712
Senast: F-Blod
·
Trav Jag är sjuk och uttråkad, så lite inspirerad av auktionskatalogen gjorde jag en genomgång vad som finns i Humlans stam för intressanta...
Svar
7
· Visningar
2 004
Senast: Netted
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
25 140
Senast: supercassie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp