Bukefalos 28 år!

Hur får det se ut i en kohage?

Congeria

Trådstartare
Red förbi en hage med kor idag där det låg bland annat gamla jordbruksredskap utspritt samt plåttak :confused: Antar att plåttaken lagts ut pga leran men det kan väl ändå inte vara OK?
Alla kor + kalvar blev rädda när vi kom förbi och en av kalvarna halkade omkull på ett av plåttaken, jag tänkte direkt att det där kan ju vara livsfarligt, tänk om dom skär sig på kanterna?

Så ni som vet, hur ligger det till? Får man ha vilken skit som helst i hagarna :confused:
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Ring och berätta hur det ser ut om du är tveksam så kan inspektörerna åka ut och ta sig en titt (om de hinner med hela grisskandalen på halsen...)
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Vart är det man ska ringa då?
En del säger polisen, en del länsstyrelsen och en del säger kommunen och be att bli vidarekopplad till en djurinspektör.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Okej, tack så mycket :)
Har kontaktat dem nu, men det verkade som att man skulle göra det via mail (kom bara upp ett mailformulär när jag klickade vidare för att kontakta länsstyrelsen) så jag mailade istället.
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Som du beskriver får det absolut inte se ut! Hugaligen så många trista skador som kan uppså.

Kicki :laugh:
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Tur att det är någon som är vaksam och vågar göra någonting åt det :bow:
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Ja, herregud, det låter inte som en bra plats för kossor! får rysningar bara av att tänka på vad som kan hända;O Stå på dig!!
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Annars så väljer du Välj Länsstyrelse i rullmenyn till höger. Då kan du välja ditt läns hemsida, och där står telefonnummer.
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Ah, nu hittade jag. Ska nog ringa för att se om dom fått mitt mail och höra om dom ställer sig till detta.
 
Sv: Hur får det se ut i en kohage?

Bra att det fins eldsjälar som gör någonting åt sånna saker :)

Mvh Freddie:bump:
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
29 207
Senast: Snurrfian
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 699
Senast: IngelaH
·
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
13 840
Senast: LenaH
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 448
Senast: QueenLilith
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp