Bukefalos 28 år!

Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

S

Skumbananen

I vår lägenhet är det sån taggig vägg som är vitmålad i vardagsrummet. På den högst upp, sitter en bord, ca 1,5 dm bred. Hur får jag bort den?
Finns det något speciellt lösningsmedel? Vi måste få bort den ordentligt så att vi kan måla väggarna sen.
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

Börjar med att påpeka att det heter bård.

Man kan ibland få bort sådana om man stryker på ordentligt med tapetklister och låter det dra in. Sedan drar man bort bården innan klistret torkat.

Men kolla på en liten bit först, det kan ha använts annat än tapetklister.
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

Haha jag satt och funderade över varför i h-vete nån limmade fast ett bord högst upp på väggen! :D:rofl:

Nirak
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

OJ! Det är första stavfelet jag har haft på riktigt länge! Tack för upplysningen!
Ja, så kan man ju testa. För man måste ju kunna få bort bården;) på något sätt?
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

haha, förstår det! Det är inte lätt med stavning alltid.. och inte har jag något att skylla på heller. Jo, kanske att jag har pluggat hela dagen:idea:
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

Vår hall i lgh var i gul strukturtapet med världens fulaste mörkröda bård med citroner på :eek: när vi flyttade in.
Fanns inte en chans att få bort bården, så jag målade hela hallen vit och man ser faktiskt inte bården om man inte specifikt tittar efter den.
Så det går nog att måla ändå, framför allt som i ditt fall då den sitter i taket.
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

jag fattade ingenting. Taggigt bord? hehe

men jag har ingen aning om hur man får bort en bård heller utan att förstöra tapeten under.
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

nu börjar det bli pinsamt:crazy::D
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

Tack för att jag fick ett gott skratt!:bow::bow:
Tänkte när jag läste rubriken "Det är väl bara att bära ut f-nstygen"!
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

Om det inte sitter en tapet under så kanske att hyra en ångmaskin kan vara bra? vi har hyrt en sådan för att avtapetsera hela rum och det gick snabbt och lätt.
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

Det är ingen tapet under:idea: Vad kostade det för er??
 
Sv: Hur får jag bort borden i vardagsrummet?

*mutter mutter* jaja, det får jag väl bjuda på:D
 

Liknande trådar

Hemmet Hej Jag vill göra om ett hörn av min lägenhet till en läshörna, eller reading nook som det också heter. :) Jag känner att jag vill göra...
Svar
17
· Visningar
905
Senast: Bison
·
Hemmet Mina tankar går bara runt just nu när det gäller boende. Jag har sålt min villa och ska flytta i årsskiftet. Jag har en hyreslägenhet...
2
Svar
35
· Visningar
4 221
Senast: kolblakkur
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 698
Senast: Saigon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp