Bukefalos 28 år!

Hur får jag en svart hingst i rival stars horse racing?? Var specifika!!

Temmyn

Trådstartare
Jag har LÄNGE försökt få en svart häst i rival stars, gärna en hingst, vet ngn hur jag kan få det?? Va specifik
 
Genetiken är som den är i det spelet, det är bara att fortsätta tills du får rätt resultat om du försöker få fram färgen genom avel. I annat fall finns ju marknaden. Jag tror att den enda svarta häst jag lyckats avla fram kom ifrån ett inköpt svart sto. Så gissningsvis måste minst en av föräldrarna vara svart för att avkomman också ska ha en chans att bli det. Men även då så är det ovanligt.
 
Genetiken är som den är i det spelet, det är bara att fortsätta tills du får rätt resultat om du försöker få fram färgen genom avel. I annat fall finns ju marknaden. Jag tror att den enda svarta häst jag lyckats avla fram kom ifrån ett inköpt svart sto. Så gissningsvis måste minst en av föräldrarna vara svart för att avkomman också ska ha en chans att bli det. Men även då så är det ovanligt.
Ok, tack, får nog fortsätta ett tag till, tack för tipset 🙂🙃
 

Liknande trådar

Gnägg Min häst är rätt så mager och har svårt att gå upp i vikt, och nu har stallchefen tagit bort all hö i dagsgivan i hennes hage och påstår...
Svar
10
· Visningar
1 786
Senast: lizzie
·
Avel Hej! Jag har ett sto som jag misstänker är dräktig. Hon betäcktes 2022, vid dygn 18 sa de att hon va dr men vid dygn 45 sa de att hon...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
14 101
Senast: Skjøldur
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 540
Senast: MiniLi
·
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
22 222
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp