Hur får jag hem min häst? *låångt*

Sv: Hur får jag hem min häst? *låångt*

Jo då!

Som ägare till ett stall är man ytterst ansvarig att alla djuren får de som dom behöver!

Jag kollade upp det förut, då jag hyrde ut platser och tex om en hästägare skulle strunta i sin häst, inte betala hyra eller annat så var det trots allt mitt ansvar som stallägare att se till hästen!
Det var säkerligen på grund av att du ansågs som verksamhetsansvarig, dvs inte på grund av att du ägde stallet. Om det skulle ha varit som du beskriver hade i så fall den person som t ex. arrenderat ut en gård (alltså stallägare/fastighetsägare) varit ansvarig för arrendatorns/hyresgästens djurhållning vilket inte är rimligt.
 
Sv: Hur får jag hem min häst? *låångt*

Ring polisen och efterlys hæsten eller något du måste ju kunna få tillbaka den!
 

Liknande trådar

Min häst är utlånad till en fodervärd och det funkar väldigt bra. Hon är med på dressyrträningar och står i kö till en privat hoppgrupp...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 888
Senast: animalasia
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 455
Senast: Sootie
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
3 981
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 544

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp