Hur får jag hunden att låta bandaget va kvar på tassen?

Alindra2000

Trådstartare
Fick gå till vet med hunden idag pga sår (ganska stort precis under huvudet/början av halsen). Såret har hon kliat upp efter att ha fått som en böld (som jag skrivit om här innan). Vet vet inte vad det kan rört sig om så vi ska börja med få såret att läka, så får vi se hur vi fortsätter med vad det kan ha varit.

Nu till problemet. Ena bakbenet ska vara lindat så hon inte kan klia sönder såret, men hon får av sig alla bandage/tejp osv. Tratt är inget alternativ då den skulle kunna störa såret.

Ngn som har tips på hur jag ska få det att stanna på en envis tjejs tass? För att ni ska förstår att det krävs en del så rör det sig om en staffetjej, envis, stark och ingen smak avskräcker.
 
Sv: Hur får jag hunden att låta bandaget va kvar på tassen?

Skulle man inte kunna ta en sån där uppblåsbarkrage av största storleken, sätta bakom frambenen och göra en bröstrem av tex gasbinda så att den inte kan glida bak?
Krage%20Hidaya.jpg
Bilden är från alfahundcenter
 
Sv: Hur får jag hunden att låta bandaget va kvar på tassen?

Om du sätter fast en strumpa över bandaget?
Den måste ju i och för sig fästas med tejp,men det kanske funkar bättre med en strumpa över,hunden får ju inte tag i någon bandageflik och dra i!
 
Sv: Hur får jag hunden att låta bandaget va kvar på tassen?

Om hunden biter av bandaget, sätt på munkorg. Mycket bättre än tratt.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min yngsta hund gjorde illa tassen förra veckan, och har sedan dess haft 10-12 stygn vid två av tårna. Hittills har det varit ganska...
Svar
3
· Visningar
466
Senast: hastflicka
·
Hundhälsa för 2 veckor sedan skadade sig min afghan valp, bara 13v gammal när hon lekte i hagen o ramlade. Hon blev akut halt kunde inte stödja...
Svar
18
· Visningar
3 819
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag ska till veterinären imorgon, men vill höra era tankar. Hund modell mindre, 17 kg, 35 cm hög. Väldigt fin i kroppen. 9,5 år, har...
Svar
6
· Visningar
2 532
Senast: Dino
·
Hundhälsa Min hund har fått ett sår precis där huvud/käke går över till hals bredvid luftstrupen. Jag vet inte alls vad han har gjort. Han kliade...
2
Svar
22
· Visningar
3 906
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp