Bukefalos 28 år!

Hur får jag tillbaka mina program ?

Mynta2

Trådstartare
Min dator är ganska ostabil, det vet jag om...den dingade sig nu i kväll, och det tog halv evighet att få den köra i gång windovs. Fick ta startdisketten till hjälp. Nu är den igång, men den hittade nåt registerfel och sa jag skulle starta om. Det gjorde jag, men nu är alla program i startmenyn borta, mina favoriter är borta. Vart tog dom vägen å hur får jag tillbaka dom ?


Vore ju onekligen skönt att kunna hitta utforskaren åtminstone...villket jag inte gör nu. Kör med Win 98 (än ;)
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Ingen som tappat program förut ?? Förövrigt är hela adressboken i outlook borta med...
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

När program och information tappas på det viset brukar det vara tji hopp i helvetet att få tillbaka. Har du testat en systemåterställning till innan det kraschade?

Har man tur, kan det hjälpa, men oftast inte :crazy:
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Utforskaren får du fram genom kortkommandot win+e. Väl där borde du kunna rota runt och kanske hitta lite av det saknade, om du har tur. Vad var det egentligen du gjorde med startdisketten, och vad för registerfel klagade den på?

När program och information tappas på det viset brukar det vara tji hopp i helvetet att få tillbaka. Har du testat en systemåterställning till innan det kraschade?

Har man tur, kan det hjälpa, men oftast inte :crazy:
Ehm, systemåterställning? På windows 98?
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Du menar att det inte finns systemåterställning på w-98 :eek:

Hade för mig det, men det är ju ett tag sedan jag hade det, så jag mindes väl fel helt enkelt ;)
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Jag hittar alla program om jag går stora omvägar. Fick gå på sök, och därefter söka ett word dokument och därefter kom jag dit jag skulle. Men det verkar ju bra besvärligt ,)

Saken är att jag hemskt gärna skulle villja ha mappen utforskaren tillgänglig i startmenyn...som jag hade förut. Nä, jag bara körde in disketten eftersom när den startade upp inte ville gå vidare, stod bara och tugga...sen skrev jag Win för att komma vidare å då startade den. Registerfel, mins inte exakt vad det stod, men enda möjligheten jag hade var å starta om datorn. Och då funkade allt igen men program försvann ;)

Jag ska inte rota alltför mycket i detta, försöker bara få fram div program så dom är lättillgängliga.
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Ingen som vet hur man får fram utforskaren i startmenyn ?

Nån som vet VART kalkylatorn kan ha gömt sig ? Den brukar som sagt ligga i starmenyn..men nu finns ju inget där.
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Hmm, låter som om den har pajat ganska ordentligt.. Om jag var du skulle jag nog spara alla mina filer på en skiva eller liknande och sedan installera om windows. Då blir du iofs av med alla program, men får en stabilare dator att lägga in allt på, programen kan man ju lägga in igen. Annars för att styla starmenyn högerklickar du på den och får upp en lite skylt med "egenskaper", där kan du välja vilka program du vill ha på startmenyn mm, genom att "anpassa". Min kalkylator ligger i C/windows/system32. Det lär ju inte vara likadant på win98, men den lär ligga i ngn rotmapp.. Annars kan du se om du har mappen "tillbehör", där kan den också ligga. Lycka till!
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Tack för svaret...efter mycket om och men har jag hittat några program. Svååårt att hitta eftersom det bildats (eller blivit omdöpta) 1 miljon mappar som heter Dir + en massa siffror.... Nåja, jag letar vidare.
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Rekomenderar skarpt en ominstallation till något annat än win 98...

Försök att tanka hem något prog som tex ccleaner och försök "städa" datorn
 
Sv: Hur får jag tillbaka mina program ?

Städa datorn vet jag hur man gör...det har jag gjort många gånger. Jag har sällan temp filer o dyl då jag städar regelbundet.

Något annat än win 98 ryms inte på min dator. Ska egentligen köpa en annan dator, men utan pengar ingen dator. Tids nog händer det, men inte just nu. Man tager det man haver så länge.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 453
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I förrgår så fick jag låna en häst och rida lite. Det var första gången jag satt på en häst sedan den där träningen när min egen pärla...
Svar
3
· Visningar
1 153
Senast: Andromedae
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 633
Senast: Imna
·
Kropp & Själ Konstig rubrik, men det är en fråga som gnagt i mig sedan en tid tillbaka. Hur ska en bära sig åt för att ge upp något som en inte själv...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
18 236
Senast: sorbifolia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp