Hur får man sin häst renlig?

Sv: Hur får man sin häst renlig?

Svårt att göra något åt ston som är söliga. Prova att låna skit från ett annat sto, lägg det i ett hörn o se vad som händer, kanske hon börjar skita där? Funkar ganska bra på en valack som markerar reviret på annans skithög.
 
Sv: Hur får man sin häst renlig?

det får man nog inte.. min häst kan inte stå på torv då får ja kasta ut allt typ.. men spån är mkt bättre och då brukar ja lämna en ränna längst bak så brukar hon skita där hon sen putta över spån:cool:
 
Sv: Hur får man sin häst renlig?

jag har en lort-maja jag oxå hon skiter längs kanterna det e helt ok;jag brukar lämna en ränna ibland runt kanterna.Men hon envisas me o ligga idet hon e förvisso sv/brun men det syns på mornarna hon har fulla ansiktet men" skitspån" o blöta fläckar lite var stans.Hon tycker kanske det e varmt o skönt iallafall till en början Hi Hi.....
 
Sv: Hur får man sin häst renlig?

Mitt sto är också en riktig gris, och riktigt pimpinett också, konstig kombination.. det yttrar sig i att hon vägrar äta om inte krubban är helt ren -diska före varje måltid, och vägrar äta höet om det har blivit smutisigt, av att hon själv har dragit runt det i sin skit! Fick göra en triangel höpåse så hon fick i sig maten.

Nog verkar det som en tendens att ston är skitgrisar o valacker renliga. Min ponny var skimmel och oerhört renlig. Tog inte många minuter att mocka åt honom.
Just det ja, märkte skillnad på henne när vi flyttade från stort till litet stall, hon gick upp vikten hon tappat och rörde inte till lika illa i boxen. Trivs visst bättre med lugnare i stallet.
 
Sv: Hur får man sin häst renlig?

jag trivs med att ha en duktig häst jag :love:
*sitter och gottar mig i att min prins inte är smutsig av sig*
 
Sv: Hur får man sin häst renlig?

Min krake gräver en grop, skiter i den och täcker över. Nästa gång gör han likadant över.. och bredvid.. och överallt.. När det ska mockas så är det överraskningar i hela halmen. Med mycket halm rakar han upp det mesta på sidorna och står på nästan bara golvet i mitten och boxen har krympt till hälften (nästan). Med mindre halm finns det inte mycket att raka upp, men likväl står han på tunt underlag.
På morgonen när han ska ut så passar han på att släppa en sista hög i boxen.. antagligen för att hagen ska vara ren. :D
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag behöver hjälp. Min häst dricker ganska mycket och därav så kissar han också rätt mycket. När jag ska mocka så är nästan hela boxen...
2 3
Svar
41
· Visningar
4 127
Senast: tanten
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 083
Senast: Calmiche
·
Hästvård Hur höga blir era välfungerande permanentbäddar? Upplever ni att bäddarna fortsätter växa hela tiden eller stannar de av efter en tid...
2
Svar
39
· Visningar
3 279
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Har lite frågor kring bädd till min häst, vad som kommer fungera bäst.. Testat endast spånpellets, det kissar han igenom på två...
Svar
11
· Visningar
2 081
Senast: a1agnlju
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp