Hur får man sin tvätt...

Torktumlare är det enda som fungerar. Jag tvättar ALLT i vår tvättmaskin, hundtäcke, hundfiltar, människokläder, hästsaker med mera. Många av sakerna har flertalet år på nacken. Har inga som helst problem med hundhår på nytvättad tvätt. Funkar fantastiskt på hundtäcken. Tycker inte det sliter direkt något på kläderna. Dock får man vara försiktig om det är tryck på kläderna.

Vi är sex människor och fyra hundar i familjen så det blir mååånga tvättmaskiner i veckan och lika många omgångar med torktumlaren. Första året vi bodde i huset så hade jag en vision om att vi skulle spara ström på sommaren genom att inte torktumla då. Orkade inte göra det nästa sommar och när jag jämförde de två åren så var det ingen skillnad i princip. Det som gör skillnad är uppvärmning. Allt annat syns knappt och är inte värt den extra tidsåtgången.
 
...PÄLSFRI?!?!!! :arghh:

Mina sprillans nya Levi's ser efter en tvätt inte lika sprillans nya ut, minst sagt.

Visa bifogad fil 83584

Hur gör ni andra med dubbelpälsade raser?

Mvh funderar på att övergå till mexikansk nakenhund.

Jag har visserligen inte hund men katt... och gav upp för länge sedan :meh: En snabbrollning om jag måste se presentabel ut, typ. Har heller inte torktumlare och vägrar skaffa en.
 
Jag dammsuger soffan ofta eftersom den är full av huskypäls. Jag försöker att inte ha svarta kläder för då syns inte pälsen så tydligt, jag håller kläderna borta från golv, stolar och soffa där hunden är (jag lägger undan kläderna när jag inte använder dem med andra ord), jag har inte samma kläder hemma som när jag går någonstans (byter om strax innan jag går och strax efter jag kommer hem), jag torkar noga av maskinen och kör alltid en tom maskin efter vi tvättat (bor i hyreshus).

Vi har ingen torktumlare, men den som har störst problem med päls här är dottern med sina svarta kläder som fullkomligt suger åt sig päls. Mina svarta pälssugande byxor kasserade jag och väljer aktivt bort den färgen och vissa material som suger päls.

Och jag rollar. Och har accepterat att ha päls ÖVERALLT :O
 
...PÄLSFRI?!?!!! :arghh:

Mina sprillans nya Levi's ser efter en tvätt inte lika sprillans nya ut, minst sagt.

Visa bifogad fil 83584

Hur gör ni andra med dubbelpälsade raser?

Mvh funderar på att övergå till mexikansk nakenhund.

Torktumlare samt att vägra sköljmedel. Textilier som tvättas med sköljmedel drar åt sig något förbannat med hår. På jeans har jag dock aldrig haft problem med att hår fastnar. Jo, om det inte använts sköljmedel då.
 
Torktumlare samt att vägra sköljmedel. Textilier som tvättas med sköljmedel drar åt sig något förbannat med hår. På jeans har jag dock aldrig haft problem med att hår fastnar. Jo, om det inte använts sköljmedel då.

Använder inte sköljmedel! Och äger ingen torktumlare. :)
 
:confused: Det här är liksom bara kläderna. Hemmets övriga tyger i form av soffa, filtar etc samt golv och möbler tänker jag inte visa upp med hänsyn till damm- och hundallergiker (för ja, jag kommer anta att nivån allergener är så hög att de kommer gå genom telefonen).
Sängkläderna. Sängkläderna :cry::arghh:

Vi kör med satin, vanlig bomullsväv är som en magnet för fjunet och blir aldrig fritt från hår hur man än tvättar.
 
Sängkläderna. Sängkläderna :cry::arghh:

Vi kör med satin, vanlig bomullsväv är som en magnet för fjunet och blir aldrig fritt från hår hur man än tvättar.
Jag har ingen päls alls på sängkläderna. Får skaka ur gruset innan läggdags och då följer eventuella pälstussar med men that’s it. 🤪😂 Har bara billiga från ikea.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 003
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 938
Senast: Migo
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp