Hur får man sin tvätt...

Under Jul tog jag fram en vit porslinsskal som statt i en stangd kartong och hade lock pa sedan den kom i vart shipment med moblemanget fran Asien. Jag bar in den i koket, lyfte pa locket ... och vad hittade jag dar?🧐 Om inte tva svarta Rottweiler har. Hur de tva harstrana har kunnat ta sig in genom stangd kartong och lock pa skal/gryta har jag ingen aning om, men misstanker starkt nagon form av osmoses eller diffusion.
Jag har helt gett upp pa att vara "har fri" ... men med torktumlare, dryer sheets (vet inte om det finns i Sverige), och acceptance fungerar livet ganska bra anda.:grin::p
 
Under Jul tog jag fram en vit porslinsskal som statt i en stangd kartong och hade lock pa sedan den kom i vart shipment med moblemanget fran Asien. Jag bar in den i koket, lyfte pa locket ... och vad hittade jag dar?🧐 Om inte tva svarta Rottweiler har. Hur de tva harstrana har kunnat ta sig in genom stangd kartong och lock pa skal/gryta har jag ingen aning om, men misstanker starkt nagon form av osmoses eller diffusion.
Jag har helt gett upp pa att vara "har fri" ... men med torktumlare, dryer sheets (vet inte om det finns i Sverige), och acceptance fungerar livet ganska bra anda.:grin::p
Dryper sheets finns inte i Sverige 😡 Jättejobbigt att behöva åka till USA när en behöver fler 🙂

(För att förtydliga så har jag alltså inga kvar... åker inte till USA för att shoppa 🙃)
 
Det finns diverse tvättbollar man kan ha i maskin som ska fånga upp hår - ingen som testat? Bl a dessa från Horse Guard.

60AB6945-A27F-4BCC-8056-B16B16DFA57C.jpeg
 
Förutom alla andra tips, borsta och duscha/bada ofta så hårandet minskar drastiskt? :D

Gripa började precis fälla nu innan sitt löp. Då fäller hon verkligen allt och blir tillslut riktigt tunnpälsad :laugh:

Borstande/kammande var och varannan dag gör STOR skillnad. Var även stor skillnad på hanen jag hade förr som fällde lite hela tiden men mer vår och höst.

Före med lösa tussar:

IMG_20220109_202847.jpg
 
Förutom alla andra tips, borsta och duscha/bada ofta så hårandet minskar drastiskt? :D

Gripa började precis fälla nu innan sitt löp. Då fäller hon verkligen allt och blir tillslut riktigt tunnpälsad :laugh:

Borstande/kammande var och varannan dag gör STOR skillnad. Var även stor skillnad på hanen jag hade förr som fällde lite hela tiden men mer vår och höst.

Före med lösa tussar:

Visa bifogad fil 83824

Alltså badar gör mina hundar pinsamt sällan. I princip enbart om det vankas utställning. Tycker det är så himla ovärt att bada tre hundar regelbundet när man bor på gård - en tass ute, så är de skitiga igen (tack och lov är pälsen i princip självrenande, men ändå). Dessutom TIDEN det tar att bada alla tre, fyfan. :laugh: Hejdå ryggen!

Men BORSTANDET - där finns det ju verkligen potential alltså. Bara att dra fram schäferkardan!
 
Alltså badar gör mina hundar pinsamt sällan. I princip enbart om det vankas utställning. Tycker det är så himla ovärt att bada tre hundar regelbundet när man bor på gård - en tass ute, så är de skitiga igen (tack och lov är pälsen i princip självrenande, men ändå). Dessutom TIDEN det tar att bada alla tre, fyfan. :laugh: Hejdå ryggen!

Men BORSTANDET - där finns det ju verkligen potential alltså. Bara att dra fram schäferkardan!

Samma här. Utställning eller om de börjar lukta lite mycket hund. Och på färskfoder upplever jag att i alla fall boxer luktar mindre från pälsen än på t.ex Royal Canin.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 002
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 938
Senast: Migo
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp