Hur får man sin tvätt...

Alltså badar gör mina hundar pinsamt sällan. I princip enbart om det vankas utställning. Tycker det är så himla ovärt att bada tre hundar regelbundet när man bor på gård - en tass ute, så är de skitiga igen (tack och lov är pälsen i princip självrenande, men ändå). Dessutom TIDEN det tar att bada alla tre, fyfan. :laugh: Hejdå ryggen!

Men BORSTANDET - där finns det ju verkligen potential alltså. Bara att dra fram schäferkardan!

Får erkänna att jag också badar Gripa väldigt sällan 😅 ibland kanske 1 gång per löp.

Jag kammar/borstar ju mest och tycker det har riktigt bra effekt. Tar några dagars borstande innan det lugnar ner sig men sen hålls det lätt i schack tycker jag.

Ryktsten är toppen för täckhåren :)
 
Dammsugarrobor gör underverk, dammsuga soffan med vanliga dammsugaren ofta, klädroller överallt.
Rollar de kläder som behövs när jag viker dom i tvättstugan.
Har kikat på såna där små självgående. Vill inte dammsuga längre för jag blir så dålig i luftrören så det sopas och moppas bara här hemma numer. Kan jag bara köra igång den och gå ut med hunden under tiden, så borde det dock funka med den typen av dammsugare tycker jag.
 
Har kikat på såna där små självgående. Vill inte dammsuga längre för jag blir så dålig i luftrören så det sopas och moppas bara här hemma numer. Kan jag bara köra igång den och gå ut med hunden under tiden, så borde det dock funka med den typen av dammsugare tycker jag.
OT - Robotdammsugare kan absolut köras när man inte är hemma, antingen att man manuelt sätter på den innan man går, eller att man har ställt in visst städschema eller att man sätter på den via appen med smartphone. Med appen kan man alltså be den städa/sätta på den även när man inte är hemma (om den app funktionen finns för den damsugare man köper, men tror att i princip alla har det idag).

Rekommenderar luftrenare om du har problemed luftrören. Det har hjälpt min kollegas son som har astma.
 
OT - Robotdammsugare kan absolut köras när man inte är hemma, antingen att man manuelt sätter på den innan man går, eller att man har ställt in visst städschema eller att man sätter på den via appen med smartphone. Med appen kan man alltså be den städa/sätta på den även när man inte är hemma (om den app funktionen finns för den damsugare man köper, men tror att i princip alla har det idag).

Rekommenderar luftrenare om du har problemed luftrören. Det har hjälpt min kollegas son som har astma.
Låter bra!

Tack för tipset på luftrenare, det ska jag luska lite i.
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
14 707
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Nu behöver jag bukes samlade kunskap för jag blir själv inte riktigt klok på vilken ras jag ska välja. För att göra en lång historia...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 005
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Hej! Jag ska ta emot en omplacerings hund men först ska jag få möjlighet till en prövotid. Ägaren vill inte kunna ta tillbaka hunden...
2
Svar
21
· Visningar
1 938
Senast: Migo
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp