HUR får man till en god pizzasås????

bettysmatte

Trådstartare
Jag har hittills inte lyckats, och nu undrar jag hur man får till en god pizzasås till sina hemmagjorda pizzor? Jag testade nyligen enligt något recept jag hittade på nätet, men det blev alldeles för surt, tyckte jag. Trots att jag sockrade en hel del. Hur gör ni? Tips - tack :) !
 
Om jag har tiden kokar jag en tomatsås baserat burktomater (helst cocktail från Mutti) och ej färska, och låter den koka ner rejält. Minst en timme men gärna längre.
Har alltid i en skvätt balsamico och lite honung i min tomatsås. Och så kryddor, lök, vitlök och fint hackad stjälkselleri och morot om jag har.
 
Rosta tomatpuré i grytan (lägg i den när olivolja, lök och vitlök fräst tills de är halvklara ungefär) tills den börjar lukta sött och mustigt. Gör jättestor skillnad! Och mycket örtkryddor, en skvätt vin, någon nypa chiliflakes, god buljong, lite balsamico. Gör storkok när du har tid och låt det puttra läänge. Frys in i lagom stora förpackningar så kan du snabbt ta fram när det vankas pizza!
 

Liknande trådar

Mat Jag har råkat missförstå annonsen hos en producent i reko-ringen och beställt 400 g mozzarella istället för 200 g. Normalt brukar jag...
2
Svar
25
· Visningar
1 616
Senast: Amha
·
Kropp & Själ Min kropp har sina skavanker och ålderskrämpor, jag är nog halvvägs om inte mer i livet, men att förmågan till "bra" sex skulle dala...
Svar
14
· Visningar
1 093
Senast: Norma
·
Hästvård I somras fick en av våra hästar utslag som såg ut som ringorm. Jag behandlade med ivamerol men blev inte av med det. Under hösten har...
Svar
14
· Visningar
1 125
Senast: Emma-pemma
·
Tjatter Wohooo! Äntligen är sommaren slut och vi får gå tillbaka till skolan! Alla antagningsbesked har skickats ut och ett gäng förväntansfulla...
52 53 54
Svar
1 066
· Visningar
24 525

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp