Hur får ni i er tillräckligt med salt i värmen?

Man svettas salt men inte i motsvarande proportion till vattnet man svettas ut. :)
Men hinkar man i sig litervis med bara vatten blir man ju till sist urlakad på salter ändå.
Även om jag kan hålla med om att de flesta nog inte behöver den mängd vätskeersättning som många verkar hälla i sig...
 
Men hinkar man i sig litervis med bara vatten blir man ju till sist urlakad på salter ändå.
Även om jag kan hålla med om att de flesta nog inte behöver den mängd vätskeersättning som många verkar hälla i sig...

Vilket jag skrev i mitt allra första svar i denna tråd. :p

Jag tänker att saltbrist inte är ett så stort problem om man inte bälgar i sig stora mängder saltfri dryck.
 
Jag äter definitivt mer salt än man behöver, och lägger inte till något extra när det är varmt. Däremot har jag flera gånger konstaterat att det inte hjälper mig att dricka vatten när det är varmt ute. Det rinner rakt igenom, och jag får ont i huvudet och allmän solstingskänsla. Dricker jag istället vätskeersättning eller sportdryck slipper jag det. Även vätska i matform funkar bättre; mängder av gurka och melon tex.
 

Liknande trådar

Mat Nu känner jag att det får vara slut med chips och godis i princip varje kväll 🙈 Vi äter middag runt 17-18, när dottern somnat och man...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
3 246
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Ursäkta rörig text, men det är natt. Jag vet inte var jag ska vända mig för att få hjälp. Jag mår jättedåligt och är desperat. Har...
Svar
6
· Visningar
730
Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 750
Kropp & Själ Som många här inne vet så skilde jag mig för drygt 1 år sen. 1 år som på flera sätt varit tuff, övermäktigt men också otroligt nyttigt...
Svar
14
· Visningar
1 225
Senast: Kakis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp