Hur farlig är din hund?

Sv: Hur farlig är din hund?

1. Cavalier king charles spaniel hane
2. Tror inte det
3. Tror nog inte det
4. Nej
5. Nej
6. Nej
7. Nej
8. Nej
 
Sv: Hur farlig är din hund?

Bits din hund? Är bara hundarna i media farliga?

1. Ras och kön på din hund
Spelar det någon roll?
2. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita ett barn?
Hur ska man kunna svara på det? Varje situation är ju unik och man kan aldrig till 100% garantera att ens hund inte skulle bita. Det kan ingen så den som blint svarar nej ljuger för oss eller för sig själv. Vad är att bita dessutom? Är ett nafs, som för att tala om att hunden vill vara ifred, ett bett eller ska det blöda?

3. Skulle din hund, i ett trängt läge, kunnat bita en vuxen?
Som innan...

7. Skulle din hund själv kunna gå till attack mot en människa för att försvara sig?
Man kan gissa men aldrig veta säkert. Ex: Min kompis hade världens snällaste Berner Sennen. Barn kunde göra vad som helst med honom osv men när min kompis blev påhoppad i Slottsskogen i Göteborg och hotad med kniv visade denna timida hund upp ett beteende som kompisen aldrig sett varken innan eller efter denna händelse... Dra egna slutsatser...
 

Liknande trådar

Hundträning Hej alla, Min maltipoo (hane, inte kastrerad) blir i år 4 år gammal och det finns en rad problem som jag tror bottnar i stress. Vet...
2
Svar
20
· Visningar
2 167
Senast: Acto
·
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
16
· Visningar
1 587
Senast: YlvaG
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 522
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 695

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp