Hur fasen ska jag komma ur den nedåtgående spiralen. Hunden äter inte!

Min fick fortiflora när vi började medicinera eftersom medicinen gjorde magen lite upprörd. Men det hjälpte även till få honom äta (medicinen har som biverkning de tappar aptiten)
Gick så långt att han stod och väntade vid matskålen på att vi skulle strö över pulvret först innan han åt :cool::rofl:
Ja fortiflora verkar vara supergott! Vår katt älskar det också. Kan strössla på en tallrik och hon slickar upp det😆
 
Min fick fortiflora när vi började medicinera eftersom medicinen gjorde magen lite upprörd. Men det hjälpte även till få honom äta (medicinen har som biverkning de tappar aptiten)
Gick så långt att han stod och väntade vid matskålen på att vi skulle strö över pulvret först innan han åt :cool::rofl:
Det låter ju bra. Jag är dock alltid skeptisk till tillskott där man ska köra samma dos oavsett storlek på hund och när man lagt till C-vitamin (som hundar inte tar upp via fodret, och inget annat djur än människa, marsvin eller klippdass heller). Vi får se vad veterinären säger när vi ska dit först.
 
Det låter ju bra. Jag är dock alltid skeptisk till tillskott där man ska köra samma dos oavsett storlek på hund och när man lagt till C-vitamin (som hundar inte tar upp via fodret, och inget annat djur än människa, marsvin eller klippdass heller). Vi får se vad veterinären säger när vi ska dit först.
Men c-vitamin och e-vitamin är väl vanligt att tillsätta i alla möjliga typer av livsmedel eftersom de fungerar som antioxidant?
Tillskottet innehåller mjölksyror som finns naturligt i hunden och kattens tarm. Det är liksom inget konstigt på något sätt.
 
Uppdatering från oss då. Nu har jag gått en längre promenad på morgonen och inkluderat lite övningar, inkallning, linförighet, saksök t ex. Med på promenaden har jag tagit hela frukosten (tur man har en träningskjol med stora fickor) och någon näve frolic sönderdelat i mindre delar. Så får han lite blandat frolic och vanligt foder till en början, och sedan äter han sin mat allteftersom promenaden och övningsmomenten går. Jätteskönt för matte (framför allt tror jag). Liknande scenario blir det kvällstid, Men då har han faktiskt ätit om han fått lite blötfoder eller matrester i.

Så för tillfället funkar det i alla fall. Tack för alla tips!
 
Min är likadan. Hon åt alltid bra hos mamma där hon hade sällskap av mammas hund, här hemma äter hon ibland och ibland inte.

Nu är mammas hund borta sen snart ett år tillbaka, men Mollan äter fortfarande bra hemma hos mamma. Trots att maten kommer ur samma säck som maten hon har här hemma, så det verkar bara sitta i huvudet på henne. Om jag är långledig kan jag behöva gå hem till mamma ibland för att Mollan ska få i sig mat alls. Hon är så hungrig så det kurrar, och då blir hon illamående och tar inte ens emot godis, då är det bara att traska bort till mamma, då äter hon nästan direkt…
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
Svar
8
· Visningar
933
Senast: BornAgain
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
26 373
Senast: Snurrfian
·
Hundhälsa Vår tyska spets har nyss fyllt 1 år. När han var liten hade han ofta ont i magen, vilket blev bättre med åldern samt när vi började...
Svar
5
· Visningar
914
Senast: Fetaost
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
898
Senast: annaovega
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp