Hur fick man veta före Internet (och Google t.ex.)??

Biblioteket och uppslagsverk var definitivt ställen jag hittade mycket information. Lånade också mycket böcker överhuvudtaget på biblioteken. Jag flyttade runt en del för att jag pluggade på lite olika orter under några år. Det första jag gjorde när jag kom till en ny ort var att fixa bibliotekskort. ,Lånade inte bara böcker till studierna utan även mycket andra böcker i alla möjliga ämnen. Var vetgirig helt enkelt.

Kan fortfarande gilla att hänga på biblioteket och kolla i olika böcker och läsa tidningar. Gillar mångfalden och lugnet som biblioteket ger.
Jag hade, har, också bibliotekskort för bibliotek jag besöker på semestern :D
 
Ja himmel, dessa magiska Uppslagsverk!!! Jag "prenumererade" för några år sedan på ArtDatabankens FANTASTISKA encyklopedi "Nationalnyckeln till Sveriges flora och fauna", rena mästerverken i form av stora, rejäla uppslagsböcker med allt från mossor och lavar till fjärilar och fiskar. Och vad händer? Jo, mitt i alltihopa beslutar man att uppslagsverket inte längre ska ges ut i bokform utan bli helt digitaliserat istället. Inga nya fysiska böcker. Bara sådär, mitt i allt! Så nu sitter jag här med 10 underbara uppslagsböcker ... och ingen längtan efter att läsa resten digitalt... SÅ besviken.

(Ok, det är JÄTTEbra att man fortsätter att ta fram informationen, digitalt , men VAD jag önskar att jag kunnat få ha ett helt komplett uppslagsverk - i bokform!! :( )
 
När mormor blev gammal började hon göra sig av med en del saker, för att vi efterlevande skulle ha lite mindre att stå i (pragmatisk tant :love:). Jag fick hela hennes uppslagsverk, utgivet mellan 43-57 om jag inte minns fel. Dels fint att ha som minne av mormor, och så himla vackra böcker!
16124298163082461531257859638135.jpg
 
Ja himmel, dessa magiska Uppslagsverk!!! Jag "prenumererade" för några år sedan på ArtDatabankens FANTASTISKA encyklopedi "Nationalnyckeln till Sveriges flora och fauna", rena mästerverken i form av stora, rejäla uppslagsböcker med allt från mossor och lavar till fjärilar och fiskar. Och vad händer? Jo, mitt i alltihopa beslutar man att uppslagsverket inte längre ska ges ut i bokform utan bli helt digitaliserat istället. Inga nya fysiska böcker. Bara sådär, mitt i allt! Så nu sitter jag här med 10 underbara uppslagsböcker ... och ingen längtan efter att läsa resten digitalt... SÅ besviken.

(Ok, det är JÄTTEbra att man fortsätter att ta fram informationen, digitalt , men VAD jag önskar att jag kunnat få ha ett helt komplett uppslagsverk - i bokform!! :( )

Min pappa samlade pa nagot som hette "arets storsta handelser i bild och ord" eller nagot liknande. Det var FANTASTISKA bilder med tidningsartikeln de kom fran, fran hela varlden. Det var helt underbara bocker som pappa borjade samla runt 1945 ... Forlaget la ner utgavorna efter att pappa gatt bort (tack och lov, han skulle ha blivit SA besviken. Det var nog det han sag som sitt viktigaste arv till mig🤔) nagon gang for 20 ar sedan eller sa.
Tur var kanske det. Jag hade fatt ha en dubbelt sa stor skeppning hit till mig om jag tagit med allt jag ville ha.:cautious:
 

Liknande trådar

Tjatter Nu fick det vara nog enligt Tiffany. Nu var det inte bara troll i bäcken (där det verkligen inte hade att göra), men nu hade feerna...
24 25 26
Svar
516
· Visningar
20 308
Senast: qitis
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 423
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Jag avundas människor som bara "vet" vad de ska göra i resten av livet från stunden de lämnat gymnasiet. När jag själv slutade gymnasiet...
Svar
6
· Visningar
2 148
Senast: Wonna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det finns vissa människor som framkallar mina sämre sidor. Människor som får mig att bli någon jag inte vill vara. Jag skulle så oerhört...
Svar
0
· Visningar
1 106
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hiss och diss del 5
  • Varför finns Israel?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp