Hur finansierade du din utbildning??

M

malgerud

Satt just och funderade på det. Du som har utbildat dig till hästmassör eller equiterapeut eller kiropraktor eller dyligt där utbildningarna kostar en del, hur finansierade du detta? Jag vet att arbetsförmedlingen kan hjälpa till en del men inte om man redan har ett fast jobb. Hur kan man lösa problemet???

Är i jättebehov av förslag. Vet inte vart man kan vända sig för lån heller. Kan man låna till en utbildning via CSN??

Tacksam för svar!!!!
 
Det är nog ingen som har finansierat den... :smirk: Jag skulle också gärna vilja veta hur folk bär sig åt.
 
Man jobbar med annat och sparar pengar som man sedan lägger på massageutbildningen. Så gjorde jag iaf.
 
Man kan få lån av CSN till att betala utbildningen. Men då måste man ha fyllt 20.
Andra sätt kan väl vara att jobba deltid så man har råd att betala utbildningen under tiden man går den. De flesta kan man ju dela upp o betala en liten del varje månad. :idea:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 058
Senast: Wille
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 142
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 762
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp