Hur finansierade du din utbildning??

M

malgerud

Satt just och funderade på det. Du som har utbildat dig till hästmassör eller equiterapeut eller kiropraktor eller dyligt där utbildningarna kostar en del, hur finansierade du detta? Jag vet att arbetsförmedlingen kan hjälpa till en del men inte om man redan har ett fast jobb. Hur kan man lösa problemet???

Är i jättebehov av förslag. Vet inte vart man kan vända sig för lån heller. Kan man låna till en utbildning via CSN??

Tacksam för svar!!!!
 
Ja du de undrar jag oxå! Lika så till andra utbildningar där man inte får något studiebidrag m.m.

Hur är de med hovslagarutbildningen i skara? Någon som vet?

Sorry att jag "lånar" tråden lite. :crazy: :)
 
Både hovslagarutbildningen i Skara och i Uppsala är studiemedelsberättigade. Frågan är ju då fortfarande hur man finansierar kursen.
 
Läste på Axelsons hemsida att man kunde ha det på avbetalning eller låna från Nordea...
 
HTU alltså Equiterapuet är inte studiemedelberättigat och jag hörde nu att arbetsförmedlingen inte längre betalar för den utbildningen :mad: Själv tog jag privatlån... :angel:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har suttit och glott på kursutbudet hos Holma folkhögskola och upptäckt att deras PDC är väldigt omfattande. Dessutom kostar den...
Svar
12
· Visningar
1 064
Senast: Wille
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 252
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Hej! Jag känner att jag är alldeles för gammal för att fortfarande inte veta vad jag vill "bli när jag blir stor" (jag är 33 år)...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 798
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 927
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp