Hur finansierar ni hästarna sen då?

Hmm, när jag jobbade och bodde hemma så kände man sig ju superrik men sedan jag sa upp mig från jobbet i maj och får gå och stämpla så är det väl inte lika lätt kanske! Men som många andra här så väljer jag bort mkt annat och lägger det där extra på hästen istället! Även om jag har billig stallhyra så kräver hästen MKT foder och jag åker ofta på dyra träningar, betalar för lån av transport och lägger mkt pengar på utrustning till mig och hästen! :smirk: Träna/tävla är jätteviktigt för mig, tyvärr, annars skulle det bli en betydligt mindre månadssuma!
 
Jag skulle också vilja träna mycket mer än vad jag har möjlighet till just nu. Det är ju liksom det som är meningen med hästlivet. Min stora skräck är att bli en skogsryttare på en skogshäst...

Jag kände ändå att jag verkligen ville ha en häst, trots att ekonomin är som den är. Jag har dock mycket annat som andra i min ålder kanske inte har, så jag ska inte klaga...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
9 213
Senast: Nepenthe
·
Fordon Hej är det någon mer som har samma problem som jag? Jag försöker ta lån så jag kan köpa en ny bil då min gått sönder och jag är i akut...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
11 148
Senast: Mia_R
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
889
Ekonomi & Juridik Hej! Jag fick ta över en häst som stod i samma stall som min häst. Jag hade under ca 8 månader skött om hästen mer än vad ägaren gjorde...
Svar
3
· Visningar
1 692
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp