Hur finner man modet att anmäla någon?

epi

Trådstartare
Jag vill, för jag är så rädd, men jag vågar inte säga hans namn! Inte ens min närmaste vän som jag litar fullt ut på vet vem det är. Droppen var i förrgår natt när jag både blev misshandlad och våldtagen.

Jag satt idag i en timme utanför den lokala polisstationen idag men vågade inte gå in. I eftermiddag vill min vän köra mig till närmaste stad för att anmäla och vara med under hela proceduren som stöd, men jag vet inte vad jag ska göra. Modet sviktar, blir jag ens trodd?

Anonymt nick. Knip igen om ni vet vem jag är, snälla!
 
Jag vill, för jag är så rädd, men jag vågar inte säga hans namn! Inte ens min närmaste vän som jag litar fullt ut på vet vem det är. Droppen var i förrgår natt när jag både blev misshandlad och våldtagen.

Jag satt idag i en timme utanför den lokala polisstationen idag men vågade inte gå in. I eftermiddag vill min vän köra mig till närmaste stad för att anmäla och vara med under hela proceduren som stöd, men jag vet inte vad jag ska göra. Modet sviktar, blir jag ens trodd?

Anonymt nick. Knip igen om ni vet vem jag är, snälla!


Självklart ska du anmäla. Om du blir trodd eller ej är ett senare problem. Namnet skriver du på en lapp i så fall. Du måste träffa polis och läkare, så snabbare desto bättre. Du har ingen skuld, bara han.
 
Jag vill, för jag är så rädd, men jag vågar inte säga hans namn! Inte ens min närmaste vän som jag litar fullt ut på vet vem det är. Droppen var i förrgår natt när jag både blev misshandlad och våldtagen.

Jag satt idag i en timme utanför den lokala polisstationen idag men vågade inte gå in. I eftermiddag vill min vän köra mig till närmaste stad för att anmäla och vara med under hela proceduren som stöd, men jag vet inte vad jag ska göra. Modet sviktar, blir jag ens trodd?

Anonymt nick. Knip igen om ni vet vem jag är, snälla!
Risken för att du inte blir trodd bör väl minskas rejält om du tar dig till ett sjukhus och dokumenterar skadorna? Är det försent för det nu tro? Om det är en grej du är mer rädd för tänker jag. Sedan kan dom på sjukhuset göra en anmälan..tror jag. Skriv namnet om du inte vill säga det.
 
Du vågar anmäla!
Trodd blir du säkerligen, om de hittar tillräckliga bevis är däremot en senare fråga.
Precis som hyacinth säger så behöver du träffa läkare och polis så snabbt som möjligt.

Håller med att DU har ingen skuld, det har han.
 
JA du vågar anmäla. Det är skitjobbigt, men så värt det efteråt. Fundera på om du vill ha någon med dig eller inte. Jag hade med stöd ända tills det var dags för mitt förhör, ville inte ha med någon av mina nära som skulle behöva höra alla detaljer. Men känns det bättre med sällskap så ta med stödet hela vägen, det får man! Jag blev aldrig ifrågasatt under förhöret. Polisen tog mina uppgifter på ett neutralt sätt.

Kämpa!
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 518
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 087
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 561
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 669
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp