Hur finner man modet att anmäla någon?

Jag har laddat ner appen och registrerat mig nu, så jag ska ge det en chans senare🙏.
Vill varna lite för att de gör konstiga noteringar i journal på 1177 om att man gjort mottagningsbesök utan vidare info även när man utfört någon av deras skriftliga övningar.
Jag tycker i alla fall det känns helt avigt..
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20200605_105757_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20200605_105757_com.android.chrome.jpg
    99,7 KB · Visningar: 149
Har varit väldigt offline på Buke…

Beklagar VERKLIGEN allt som hänt dej @Jen80
Hoppas det löser sej SNARAST för dej :heart

Och även om du inte vill... Ta all hjälp som erbjuds ! Tänker på alla här som bidragit till mycket för dej, och erbjuder dej hjälp - behöver du deras hjälp - acceptera det som erbjuds här, även om det bara är för en minut, timme, dag eller längre. Varje sekund du mår bättre hjälper dej kunna stå emot de dåliga...
 
Jag vill, för jag är så rädd, men jag vågar inte säga hans namn! Inte ens min närmaste vän som jag litar fullt ut på vet vem det är. Droppen var i förrgår natt när jag både blev misshandlad och våldtagen.

Jag satt idag i en timme utanför den lokala polisstationen idag men vågade inte gå in. I eftermiddag vill min vän köra mig till närmaste stad för att anmäla och vara med under hela proceduren som stöd, men jag vet inte vad jag ska göra. Modet sviktar, blir jag ens trodd?

Anonymt nick. Knip igen om ni vet vem jag är, snälla!

Usch vad hemskt, jag beklagar! Om det är jobbigt att gå igenom detta för egen del, tänk på att nästa tjej som anmäler samma sak, mot samma människa, plötsligt har mycket mer på fötterna om personen blivit anmäld tidigare. Så du gör inte bara detta för dig själv, utan även för en medsyster i framtiden.
 
Usch vad hemskt, jag beklagar! Om det är jobbigt att gå igenom detta för egen del, tänk på att nästa tjej som anmäler samma sak, mot samma människa, plötsligt har mycket mer på fötterna om personen blivit anmäld tidigare. Så du gör inte bara detta för dig själv, utan även för en medsyster i framtiden.

Kanske läge att läsa tråden innan man svarar...

Och jag gillar inte att pressa ett offer till att anmäla, oavsett vem det är och vad det gäller. Det är naturligtvis skitbra om man orkar anmäla men alla orkar inte... och ska inte behöva känna någon skuld över det. Offer tar ofta på sig nog mycket skuld ändå fast det är förövaren som ska skämmas.
 
Kanske läge att läsa tråden innan man svarar...

Och jag gillar inte att pressa ett offer till att anmäla, oavsett vem det är och vad det gäller. Det är naturligtvis skitbra om man orkar anmäla men alla orkar inte... och ska inte behöva känna någon skuld över det. Offer tar ofta på sig nog mycket skuld ändå fast det är förövaren som ska skämmas.

Hoppsan. Jag trodde hon sökte strategier för att hitta mod att anmäla, eftersom det är titeln på tråden. "Hur finner man modet att anmäla någon?" Jag missade totalt att ämnet vänt till att ge henne stöd att inte anmäla om hon inte vill.
 

Liknande trådar

Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 504
Senast: Imna
·
Relationer Hej, jag skriver under anonymt nick på grund av ett mycket personligt problem. Jag skulle verkligen behöva era råd kring hur jag och min...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
12 065
Senast: Anonym_85
·
Relationer Van bukefalist som känner ett behov av att gömma sig bakom anonymt nick. En hel del personliga detaljer så den som eventuellt listar ut...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
14 541
Skola & Jobb Hej, anonymt nick idag. Jag arbetar som chef på ett företag. Vi tillhör en stor koncern med huvudkontor och HR avdelning i en annan...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
12 669
Senast: FannyN
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp