Hur fira 30-års dag

vinkelina

Trådstartare
Åren börjar komma ikapp mig och till påsken blir jag 30 år.

Funderar lite hur jag skall fira. "Firar" man ens så låga tal som 30 eller är det först 40 som det gäller på allvar. Har som noll koll. De av mina vänner som fyllt tidigare (haha, hela två st) så var vi ute och äta med ett gäng, hon bor långt borta från sin familj och den andra var det bara jag och han, då han vägrar ha kontakt med sin familj och inte har andra vänner.

Har en halvstor krets jag umgås med, men vet inte om det är så många jag vill bjuda in, typ pers man pratar med i stallet varje dag men inte umgås med utanför?

Skall man blanda släkt och vänner, gillar inte att åka på klubb och dessutom kommer en fest att ta all energi ur mig pga sjukdom (jo jag gillar att festa men vill ha det i en lite lugnare form, inget disko)
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Jag fyllde 30 för ett par år sedan och jag gillar inte att stå i centrum direkt och tyckte inte jag presterat så mycket genom att fylla år, och valde att inte göra någon grej av det alls. Däremot sammanfaller min födelsedag nästan alltid med vår årliga kräftskiva så det blev en fest ändå som jag njöt av även om de andra inte visste att jag fyllde år, sen var det naturligtvis någon som kom ihåg det så vid midnatt när det officiellt blev min födelsedag så sjöng dom för mig så det slapp jag inte undan ;).

Jag unnade mig dock en fin 30-årspresent till mig själv istället (lyckades få mycket tillbaka på skatten och fick lite bidrag från nära, så det blev en väääääääldigt efterlängtad transport) så det var jag superglad över och är fortfarande :).

Våra andra vänner som fyllt 30 innan mig har inte heller gjort något särskilt när dom fyllt år. Känner man för att ha en fest så är det ju ett bra tillfälle men jag tycker inte man "måste".
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Jag bjöd hem lite roliga människor på mat o dryck o gjorde ingen större grej av det.
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Min sambo fick hjälp att hyra lokal och så hade vi smörgåstårta och lite annat smått och gott och så kom familj och vänner.
Själv är jag inte så mycket för att fira så när jag fyllde 30 kom mina föräldrar på fika. Räckte gott och väl för mig, ville inte göra nåt stort av det.
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Min syster fyller 30 år om ett par veckor och hon har bjudit ett helt gäng (släkt och vänner) på en liten tillställning med lättare mat så som rostbiff, potatissallad, grönsaker samt tårta. Så firar hon, själv fyller jag 30 först om 3 år men jag går i banorna om att jag hellre skulle vilja bjuda med de jag vill ska fira mig på en 24h-kryssning där jag betalar halva priset på resan per person och resten får de lägga till själva istället för present. Då gäller det givetvis att jag sparar innan dess, men jag tycker det verkar sjukt optimalt. Då får man god och bra middag serverad, samt en resa med ett jäkla hålligång under ett dygn.
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Släktingar kom och åt tårta på dagen och sedan hade jag en fest hemma för kompisarna på kvällen. Väldigt roligt och lyckat.
Jag tycker att du ska känna efter hur du själv vill göra, det som passar den ene behöver inte automatiskt passa den andre. Jag bjöd de som jag umgicks med mest på festen, jag tror vi var kring 20-25 st (med respektive i de fall det fanns).
 
Sv: Hur fira 30-års dag

När jag fyllde 30 åkte jag bort... ;) Men vi hade haft makens 40 års fest året före, min mammas 60 års fest på våren, varit på svågerns 30 års kalas och efter min födelsedag hade jag hand om mammas disputationsfest och så fyllde svärmor 80 år så jag kände inte att jag orkade ha stort kalas när jag fyllde... däremot bjöd jag hem ett gäng tjejer och bjöd på mat och prat under hösten men det var ingen uttalad födelsedagsfest.

Om 4 år fyller jag 40 :eek: men då har jag bestämt mig för att ha en riktigt stor fest för vänner och släkt, helst skulle jag vilja ha hel grillad gris men det får vi se då! ;)
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Jag firade med att gå på restaurang med mina vänner. Eftersom jag inte ville få några presenter fick var och en betala för sig istället.

Av de jag känner som har firat sin 30-årsdag (många har inte gjort det) har många haft en fest, oftast i hyrd lokal.
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Jag hade ingen fest, men blev firad av mamma och moster som bjöd mig på en resa till London med boende och mat betalt. Bästa födelsedagspresenten ever!
 
Sv: Hur fira 30-års dag

lutar åt att det blir två bjudningar då jag bor ca 10 mil från mina släktingar men har de flesta av mina vänner här i stan. Så en "fest" för släkten och så öppet hus för vänner, bekanta och kollegor (typ inbjudan på facebook)
 
Sv: Hur fira 30-års dag

Fyller i maj, och en vän fyller samma dag fast mer udda och en bra bit över 30. Vi kommer fira sammanslaget, med en storstilad maskeradfest som beräknas pågå framåt småtimmarna minst. Man gör ju som man vill liksom. :)
30 lär jag ju bara fylla en gång! :D :banana:
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo blir 30 den 14 september, en torsdag. Har köpt en present men tänkte även bjuda ut han på middag samt har bokat privat spa i 2...
Svar
2
· Visningar
796
Senast: Acto
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 575
Senast: Imna
·
Trav Hej alla, När jag började fundera på att börja köra häst så googlade jag runt för att hitta lite information.. Tyvärr finns inte...
Svar
17
· Visningar
2 974
Senast: MayGrace
·
Relationer Samma sak, varje år. Än en gång drar det ihop sig mot det jag hatar att älska, och älskar att hata. Min födelsedag. I år fyller jag...
Svar
14
· Visningar
3 899

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp