Hur firar ni valborg?

Cattis_E

Trådstartare
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
2. Hur firar ni i år?
3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
4. Får ni det som ni vill idag?

Mina svar:
1. Att börja morgonen med att rida, i övrigt bryr jag mig inte speciellt.

2.Sitter på jobbet. Mina kollegor jobbar häcken av sig då de tär elfel på tågspåret runt Stockholm C. När jag slutar ska jag gå och titta på körsbärsblommor i Kungsträdgården och sedan se om några butiker är öppna och handla lite kläder.
Någon som vet om det går som vanlig lördag för butikerna?

3. Nej

4. Ja, men har bestämt att vila hästarna då jag vill kolla körsbärsblom efter jobbet och förtjänar lite vila efter sju förmiddagspass i rad :)
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
2. Hur firar ni i år?
3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
4. Får ni det som ni vill idag?

Jag firar inte valborg, om det inte vore för att det är röd dag efter hade jag nog inte märkt det alls. Möjligen skulle jag kunna passa på med någon festligare middag om jag känner mig på sådant humör. När jag var <20 hade jag några år då jag tyckte fest var det enda rätta. Nu har jag helt övergivit det. :p

Ikväll ska jag till en kompis som fyller år. Dock blir det en tidig och nykter kväll för mig, ska jobba imorgon. Om inte hen hade haft fest hade jag nog bara stannat hemma. :)
 
Senast ändrad:
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
Jag är ingen stor valborgsfirare, så länge jag inte jobbar så är jag väldigt glad och nöjd. 1a maj är mycket viktigare för mig.

2. Hur firar ni i år?
Jobbar.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
Om jag firar så är brasan min favorit!

4. Får ni det som ni vill idag?
Absolut inte. Jag kör tåg/stora mängder berusade människor till och från Uppsala hela dagen. 364 dagar om året är jag lokförare, på Valborg är jag lokförare, mamma, polis, sjukvårdare och jävligt trött på folk som inte kan bete sig. Jag ska försöka ta mig iväg med mina vänner och grilla lite efter jobbet men risken är stor att jag inte vill se en levande själ till när jag gått hem. :p
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
Fira? Förr söp jag skallen av mig i Uppsala :D

2. Hur firar ni i år?
Inte alls.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
Nej. Fast jag gillar eld rent allmänt men det är få som törs elda här nu (med rätta, det är TORRT) så det blir ingen brasa. De som kommer att elda (relativt säkra ställen) är för långt bort så det krävs en större insats än vad jag orkar med att ta sig till en.

4. Får ni det som ni vill idag?
Ja.
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?

Visste inte ens att man firade valborg om man är äldre än typ 18 :p

2. Hur firar ni i år?

Inte alls.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?

Nope. Nån gång ibland kan det vara mysigt att besöka en eld.

4. Får ni det som ni vill idag?

Japp :D
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?

Jag brukar inte direkt fira Valborg. Inte mer än någon annan helg/långhelg liksom.

2. Hur firar ni i år?

Fast i dag ska vi träffas några stycken ute i skogen och grilla. Det är något vi brukar göra ibland vid typ påsk och nyår, men i år får det bli Valborgs-grillande också.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?

Nej.

4. Får ni det som ni vill idag?

Ja, en härlig dag med vänner (i solsken!) och sovmorgon i morgon. Vad mer kan man begära? ;)
 
  • Gilla
Reactions: Sar
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
I goda vänners lag, vi vandrar till närmaste majbrasa och sedan fortsätter kvällen hos oss.

2. Hur firar ni i år?
Samma sätt som tidigare år

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
Det är nog att vi går till majbrasan och lyssnar på manskören
4. Får ni det som ni vill idag?
Jo, förutom en sjuk vän som inte kan komma.
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
På en solig plats, med god mat och glada människor.

2. Hur firar ni i år?
Med kattfröknarna, streamandes Fringe. Ska träffa några bekanta och äta indiskt senare på kvällen.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
Nej.

4. Får ni det som ni vill idag?
Ja det tror jag nog. :D
 
Har nog inte firat valborg efter att jag flyttade från Uppsala....

I år åker jag till en brasa i en grannby där en av mina vänners son talar. I övrigt är det vanliga helgsysslor och trädgårdsarbete som väntar.
Aldrig ätit nån speciell mat eller haft några speciella ritualer?

Möjligen att jag känt mig extra motiverad att elda gräs, löv och kvistra. Men i år är det för blåsigt. Plus att jag redan eldat undan det värsta.
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
Jag kikar gärna på någon majbrasa, grillar gärna om det är fint väder.

2. Hur firar ni i år?
Jag har jobbat, ska jobba lite till (jobbar hemifrån), snart kommer maken hem och har med sig våra vänner som ska luncha med oss. Senare ikväll ska vi till svärföräldrarna och äta langos. Det har kommit nästan en decimeter snö här idag, så jag tror inte vi orkar åka och titta på någon brasa.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
nja, grillar gärna och kikar gärna på brasa, förutom det är det som vilken dag som helst. Min barndoms valborgsfirande var roligare, finsk valborg är mer fest och mindre supande vad jag kan komma ihåg iallafall.

4. Får ni det som ni vill idag?
Nej, jag vill inte jobba, jag vill inte till svärföräldrarna egentligen, jag hade hellre spenderat dagen i stallet...men det är inte heller kul med all snö som kommit :(
Jag är riktigt bitter över snön :meh:
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?
Jag firar inte alls. När jag var yngre, typ tills man var 20 så var det en given festkväll.

2. Hur firar ni i år?
Inget speciellt. Ska grilla med familjen och njuta av att jag har en ledig måndag imorgon.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?
Nix

4. Får ni det som ni vill idag?
Ja för mig är det som vilken söndag som helst, ett plus är ju dock att man får långhelg!
 
1. Vilket sätt firar ni helst valborg?

Firar inte Valborg, jobbar oftast. När jag var yngre var det självklart fest men nu bryr jag mig inte.

2. Hur firar ni i år?

Började dagen med att titta ut en kattunge som ska flytta hit, sen blir det ridning och efter det nattjobb.

3. Någon speciell mat eller annan tradition som ni "alltid" vill ha?

Nej.

4. Får ni det som ni vill idag?

Jobbar nästan alla storhelger så jag antar det. Klirr i kassan :)
 
1. Efter några år i Lund är jag ganska mätt på Valborgs"firande". :D Så nuförtiden firar jag helst inte alls.

2. Vi firade i stallet genom att rida tillsammans några stycken. Inte ofta vi är där samma tider så det var roligt :) Möjligtvis tvingar jag mig ner till den lokala valborgselden, mest för att göra mamma glad.

3. Nej

4. Ja :D
 
Jag och Edwind (tack @lil-sis ! :love:) har intagit sängläge sen igår kvällen , och jag tror vi stannar här...vi vet inte hur man firar valborg och enligt mig finns inyhet att fira.
Skulle vara då att utmaningen på gymmet är över (flest olika pass mellan 1-30:e april) och jag kan gå tillbaka till mina vanliga pass.
48 pass på mindre än en månad är inte bra för någon.
Min "vanliga" kvot är 1/3 av det tror jag.
Men 23 lappar blev det, och det kaaaanske räcker för att faktiskt ha en chans.
Eventuellt.
Men med min otur tappar de väl bort lapparna då istället :cool:
Jag litar på tjejen som tog emot demig, och på övriga som jobbar där så att någon skulle jävlas känns inte troligt.
Men jag har ALDRIG tur med tävlingar...så det känns som att det skiter sig någonstans på vägen ändå... :rofl:
 
Här är det fullt studentkaos och det lär bli än mer livat framåt kvällen. I år sitter jag dock själv och panikskriver på mitt examensarbete. Roligare kan man ha det :cautious:
 
Jag firar inte valborg, om det inte vore för att det är röd dag efter hade jag nog inte märkt det alls. Möjligen skulle jag kunna passa på med någon festligare middag om jag känner mig på sådant humör. När jag var <20 hade jag några år då jag tyckte fest var det enda rätta. Nu har jag helt övergivit det. :p

Ikväll ska jag till en kompis som fyller år. Dock blir det en tidig och nykter kväll för mig, ska jobba imorgon. Om inte hen hade haft fest hade jag nog bara stannat hemma. :)
Precis samma för mig, på alla punkter utom tidig och nykter kväll! (Det är inte ett trettioårsfirande i en förort söder om Stockholm som du ska på? :p)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
21 199
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 289
Senast: Cambrie
·
Anläggning Hej! Det är lång tid kvar till ett faktiskt bygge kan hända (ca 3 år till köp av tomt) men däremot känns det som att man aldrig kan...
Svar
14
· Visningar
2 411
Senast: Habina
·
Tjatter Påsklov!! I dessa Covid-19 tider när hela Stockholm stängs ner och ser ut som en spökstad bestämmer sig Stockholmarna för att dra till...
74 75 76
Svar
1 512
· Visningar
55 845

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Kattbilder #9
  • Bra torrfoder

Hästrelaterat

  • Nybörjarponny!
  • Föl 2023
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

Tillbaka
Upp