Hur firar vi Ljusvintern? Eller, skapandet av en ny högtid.

Sammanfattning så långt
  • Ta till vara på dagsljus i någon form (firande dagtid, gärna utomhus)
  • Musik på tema fågelkvitter som ropar in våren
  • Vit tårta, förslagsvis marsipan, oklar fyllning
  • Mousserande vin som funkar till tårtan
  • Skapande i lera. Formar vi små fågelstatyetter kanske?
  • Vårskrik
 
För mej kan det bli firande på ett renskinn i snödrivan. En härlig eld, grillad korv eller klämmacka över elden.
Som ljud vill jag ha skotrar utan trimpipa, och kanske skatans krax när den väntar på korvrester.
Vi har låååångt till det ni i södern kallar vår, men om 5-6 veckor infaller vår bästa årstid
VÅRVINTERN
Fira kan man göra alla dagar, men de blir nog med varm choklad i muggen, de är för kallt för bubbel ute i januari.
Just nu har vi minus 22 på biltempen.

* Jenny*
 
Sammanfattning så långt
  • Ta till vara på dagsljus i någon form (firande dagtid, gärna utomhus)
  • Musik på tema fågelkvitter som ropar in våren
  • Vit tårta, förslagsvis marsipan, oklar fyllning
  • Mousserande vin som funkar till tårtan
  • Skapande i lera. Formar vi små fågelstatyetter kanske?
  • Vårskrik
Småfåglarna sprider definitivt glädje hela vintern och förtjänar sin plats i en högtid 😍 känner min lilla fågelvas kan passa in här, tyvärr ingen talgoxe ^^ men den gör mig glad nu efter julen och jag längtar till våren . Känner av att dagarna blir ljusare och vill fira!!

DSC_0695.JPG
 
Jag fyller år nästa vecka så det firas redan, inget bubbel tyvärr pga beredskap men jag ska gå på spaning efter vintergäck och snödroppar med ett glas kombucha i handen. Kommer i alla fall nära :). Men egentligen har jag knappt hunnit pusta ut efter jul i en vecka och sedan nyår på det, så det är lite tidigt för ännu en högtid.

Sonen fyller år på vinterns sista dag, egentligen skottdagen men annars den 28:e. DET är verkligen något att fira! Mars är förvisso min hatmånad pga alltid besviken på att det är så orimligt kallt. Men att man går över till en vårmånad, det gör ändå något för energinivån. Nationell högtidsdag sista dagen i februari? Eller nej, låt det bli en afton och 1:a mars en helgdag.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp