hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

stighelmer

Trådstartare
Jag har ganska kraftig hårväxt vid bikinilinjen och den stör mig. Jag har prövat att raka och vaxa, men ingetdera resultatet blir riktigt bra... om jag rakar blir det stickigt iallafall och sedan blir huden (eller hårsäckarna egentligen) irriterad och det blir rödprickigt, även fast jag smörjer med bassalva efteråt. Om jag vaxar ser det bra ut i ca en vecka, men sedan blir det också rödprickigt och kliar när de nya håren börjar växa ut. Detta håller även i sig i ca en vecka, så det ser hemskt ut lika länge som det ser bra ut. Jag har provat att peela och smörja, men det hjälper inte..
Så hur gör ni? Eller har ni något bra tips på någon bra salva som man skulle kunna använda för att lugna huden?

H. I-landsproblemet nummer 1
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Om det bara är bikinilinjen och det handlar om några enstaka strån som hamnar utanför hade jag noppat bort dem och låtit resten vara.
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Gå och vaxa på salong! Av någon anledning blir "utväxtresultatet" helt annorlunda än om man gör det själv. M
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Om du har mörka hårstrån kan du ta bort dem permanent med laser. Kostar lite och man får upprepa behandlingen flera gånger, men det blir otroligt snyggt i någon månad efter behandlingen, så det är väl värt att unna sig! Håret faller av och det blir lent utan irritation eller röda prickar. Dock kommer en del hår tillbaks efter någon månad så man får upprepa borttagningen, men det blir markant mindre hårväxt bara efter några behandlingar och då blir det lättare att raka oxå . Har själv gjort tre behandlingar på bikinilinjen och klarar mig bra med att raka nu, det är såpass lite att det blir snyggt ändå. (Hade jag haft tid och råd hade jag gärna gjort fler behandlingar men det får duga som det är för tillfället)

Kostar ju att vaxa på klinik oxå och då har du allt hår kvar som kommer tillbaks igen. Satsar du lite mer får du bort det permanent. Mitt tips ;)
 
Senast ändrad:
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Det går ju så himla fort att man knappt hinner registera det. Det gör mycket ondare att göra det själv - dessutom har man ju själv inte riktigt rätt vinkel.
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Hur lång tid tar det innan det börjar växa ut?

Haft funderingar på att göra det. Kanske skulle göra det innan jag sticker till Kreta så är det fint till stranden.

Annars blir det bara att raka. Hålla på att vaxa själv ger jag mig inte in på.
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

När ska du till Kreta? Jag tycker man får bäst resultat när man vaxat i alla fall två gånger gärna fler.
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

I Augusti, så då lär jag väl hinna få till det tills dess :)
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Jamen dåså! Planera in så att du hinner göra det några gånger, det är olika hur ofta man behöver gå o så också.
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Nja, det är inte bara några enstaka hårstrån, de växer ut mot låret också... Men jag vill inte ta bort allt, bara det som sticker ut utanför bikinin/trosorna. Jag känner mig väldigt obekväm när håren växer utanför och inte känner man sig mera bekväm när det är prickigt och irriterat heller...
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Oj, laser lät intressant! Ja, jag har mörka hår, så de syns väldigt bra... Du skrev att håren faller av permanent, men att en del kommer tillbaka. Man kan alltså inte slippa dem helt och hållet med några behandlingar då? Hur går behandlingen till och vilka priser rör det sig om? :)
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Finns en laserapparat som man kan använda hemma, vet inte hur bra den är. Jag är dock väldigt intresserad av den:p
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

För mig funkar vissa rakapparater, men det blir inte helt lent, men ser ok ut. Vaxa funkar oftast.

Jag har dock känslig hud och får vara lite försiktig. Till vardags bryr jag mig inte men om man ska bada mycket blir det ju värre, det har jag dock löst genom att köpa badshorts i olika varianter! :)
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Det beror på. Min kompis behöver bara vaxa en gång i halvåret (!) men jag själv vaxar åtminstone två gånger över sommaren (tidigt i juni och mitten av juli). Så om du skall åka utomlands i augusti kan du ju prova nu och dels se hur huden reagerar, dels se hur lång tid det tar för återväxten att komma igång.
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Vad brukar prislappen ligga på för vaxning?
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Typ 150-200 spänn för bikinilinje.

Jag som vaxat brasse massor av gånger tycker bikinilinjen är nemas problemas att vaxa, gör inte ont :)
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Det var ju inte alls farligt.

Får försöka leta reda på något ställe som gör det här så ska jag testa :)
 
Sv: hur fixar ni bikinilinjen snyggt?

Provade att vaxa första gången i mitt liv förra året, och gav mig på en brasse på en gång... Om man säger såhär, det kändes som att jag sprungit ett maratonlopp efter :crazy: Helt slut var jag! Resultatet blev bra men har också väldigt mycket hår så hade behövt göra det fler gånger ganska tätt inpå, men det blev första och sista gången hittills då jag blev lite "skrämd" tror jag...

Okej det här kanske inte blev nå bra pepp-inlägg men men :p
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Min nuvarande rakapparat som jag använder främst till ben och bikinilinjen tar liksom inte bort allt. På benen är det nästan alltid små...
Svar
12
· Visningar
808
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 160
Kropp & Själ Ja som topic lyder. Jag har haft det här problemet länge och tänkte be om tips för vilka schampon som funkar för just er (kanske något...
2
Svar
32
· Visningar
4 984
Senast: a1agnlju
·
Hästvård Jahapp det tar minsann aldrig slut 😣 Haft problem med mugg på ett ben sen i somras och nu börjar det äntligen se ut som att det släppt...
2
Svar
31
· Visningar
3 150

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp