Hur förvara sallad?

Red_Chili

Trådstartare
Jag blir knäpp. Ungefär femtioelva gånger nu så har jag köpt diverse olika salladsmixar i mindre förpackning och på ingen tid alls så har det blivit dåligt, oätbart och jag får slänga allting (flera dagar innan bäst före-datumet) :banghead:

Så. Hur ska sådant förvaras?
 
I sin förpackning med en bit hushållspapper. Pappret tar åt sig fukten vilket gör att salladen håller dig bättre. Den kan ju fortfarande bli lite brun i kanterna.

Jag läste om det helt nyligen och testade med gigantpåsen med spenat jag var tvungen att köpa (fanns inga mindre :D ) Funkade över förväntan, den höll närmre två veckor jämfört med normalt ett par dagar för öppnad påse.
Inte skuren sallad i och för sig, men ändå.
 
Smart med hushållspappret, måste testa! För mig verkar salladen hålla bättre om jag inte stänger förpackningen efter öppning.
 
Jag läste om det helt nyligen och testade med gigantpåsen med spenat jag var tvungen att köpa (fanns inga mindre :D ) Funkade över förväntan, den höll närmre två veckor jämfört med normalt ett par dagar för öppnad påse.
Inte skuren sallad i och för sig, men ändå.
Just spenat kan man förvälla o frysa in.
 
Jag läste om det helt nyligen och testade med gigantpåsen med spenat jag var tvungen att köpa (fanns inga mindre :D ) Funkade över förväntan, den höll närmre två veckor jämfört med normalt ett par dagar för öppnad påse.
Inte skuren sallad i och för sig, men ändå.
Jag använder oftast skuren sallad så den blir ju lite brun i kanterna. Men upplever stor skillnad.
 
I sin förpackning med en bit hushållspapper. Pappret tar åt sig fukten vilket gör att salladen håller dig bättre. Den kan ju fortfarande bli lite brun i kanterna.

Åh, hur? En smal ruta vikt och instoppad ovanpå bara? Öppen eller stängd påse?

Jag köper bara små förpackningar när jag vet jag kommer äta upp den på 2 max 3 dagar. Lycka att kunna ha hemma mera!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Åh, hur? En smal ruta vikt och instoppad ovanpå bara? Öppen eller stängd påse?

Jag köper bara små förpackningar när jag vet jag kommer äta upp den på 2 max 3 dagar. Lycka att kunna ha hemma mera!
Jag använder kanske två rutor vikt (men kanske räcker med ett?) och stänger påsen med en klämma sen.
Har pappret överst, men det spelar nog ingen roll.
Tar nytt papper när det känns sunkigt, men brukar hinna äta upp det innan.
 
Jag har aldrig ens kollat något bäst före-datum på sådana påsar. Jag har tagit för givet att de ska ätas i princip genast och att de överhuvudtaget inte är till för att förvara hemma.
 
Jag har aldrig ens kollat något bäst före-datum på sådana påsar. Jag har tagit för givet att de ska ätas i princip genast och att de överhuvudtaget inte är till för att förvara hemma.
Det är ungefär så jag brukar tänka. Problemet är då att jag måste köpa mindre påsar än vad som finns för att slippa slänga...
 

Liknande trådar

Mat Som några av er nog redan har förstått har jag lite matfobi och har svårt för mat som KAN vara äcklig på något vis. Jag har ofta noga...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 918
Senast: Enya
·
Tjatter Jag skulle vilja flyga, men jag är livrädd för det. Jag vill såklart egentligen inte flyga, men grejen är att jag vill till USA och så...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
5 458
Senast: Paddington
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 614
Senast: Saigon
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 373
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp