Hur förvara veden på bästa sätt?

Tack :)

Sedan fixar jag ju inte allt själv... min fysiska styrka har ju begränsningar. Då ber jag grannar om hjälp om särbon inte är här. Givetvis hjälper jag grannar om de behöver hjälp också.
Detta har jag så otroligt svårt för. Att be folk om hjälp. Behöver verkligen jobba på detta. Har alltid varit sådan, att jag vill helst göra allt själv, för jag har blivit avvisad och kritiserad så många ggr. Till slut lessnar man och ser till att göra det själv istället,hur svårt det än är.
 
Detta har jag så otroligt svårt för. Att be folk om hjälp. Behöver verkligen jobba på detta. Har alltid varit sådan, att jag vill helst göra allt själv, för jag har blivit avvisad och kritiserad så många ggr. Till slut lessnar man och ser till att göra det själv istället,hur svårt det än är.

På landet upplever jag att om man bjuder lite på sig själv brukar det inte vara svårt att få hjälp :)
 
Ibland,fast bara ibland,önskar jag att jag bodde ihop med en händig karl här på min lilla gård:rofl:

Inte behöver man en händig karl för att bo på gård. Det är ju bara att lära sig, helt enkelt. Jag har gett mig fan på att jag ska kunna alla maskiner på vår gård, med ett undantag på vår 14 ton tunga grävmaskin som jag har men av efter en vältning. Men resten börjar jag kunna, en del riktigt bra.

Jag vill liksom inte gå och ropa efter sambon varje gång någon maskin måste användas. Jag vill göra själv.
 
Inte behöver man en händig karl för att bo på gård. Det är ju bara att lära sig, helt enkelt. Jag har gett mig fan på att jag ska kunna alla maskiner på vår gård, med ett undantag på vår 14 ton tunga grävmaskin som jag har men av efter en vältning. Men resten börjar jag kunna, en del riktigt bra.

Jag vill liksom inte gå och ropa efter sambon varje gång någon maskin måste användas. Jag vill göra själv.

Jag använder inte byggsågen... men den är f-n livsfarlig och jag gör inget som jag behöver den till. Den står hos mig eftersom särbon köpte den på auktion här och vi har använt den när vi gjort reparationer.
 
Detta har jag så otroligt svårt för. Att be folk om hjälp. Behöver verkligen jobba på detta. Har alltid varit sådan, att jag vill helst göra allt själv, för jag har blivit avvisad och kritiserad så många ggr. Till slut lessnar man och ser till att göra det själv istället,hur svårt det än är.
Sån har jag oxå varit, bit i det sura äpplet,det blir enklare då.
 
Jag är totalt allergisk mot allt som har att göra med teknik och motorer nämligen. Visst är det bra att ha en vedklyv när man bor på en gård, grejen är bara att jag inte ens vet hur man monterar ihop eländet. Min gräsklippare som jag köpte förra året, var bara den, en enorm utmaning för mig att få den att fungera.....Ibland,fast bara ibland,önskar jag att jag bodde ihop med en händig karl här på min lilla gård:rofl:
Finns företag som hyr ut vedklyvar - bara att sätta i kontakten. Enkelt och smidigt.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag har sagt det förr. Jag har mitt drömboende. Det har allt jag önskar mig. Eller ja, jag skulle behöva ett bättre rum att slunga...
Svar
11
· Visningar
1 274
Senast: Wille
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag stöter på en del vilda djur i skogarna där jag bor. De flest har jag fått nåt slags förhållande till och vet på ett ungefär hur de...
Svar
1
· Visningar
1 779
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp