Hur förvarar ni smutstvätt?

Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Äsch, skit i normen! Gör som du vill, med eller utan tvättkorg! Det brukar bli bäst så, annars gnager normen en i träskallen och göra stora hål som den lägger ägg i så det kryllar av smånormer sedan...:wtf: Så nej, normer är inget bra alls! :eek:
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

*KL*
Vi har två såna här (fast den större modellen som jag inte hittar) staplade uppepå tvättmaskinen i det lilla, lilla badrummet...
Används även till katt- och hundmat, krafftfoder till hästarna, viltfågelfrö mm, mm. Kan användas till det mesta!
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

kl

Skönt att höra att fler än jag förvarar smutstvätt på golvet... har en (för liten)tvättkorg i badrummet; men även om den är tom mellanlandar smutstvätt på badrumsgolvet.:crazy: I sovrummet landar smutstvätten nedanför sängen. Ett annat säkert ställe är golvet i tvättstugan. Vi skulle behöva ha en tvättkorg i sovrummet, men där är det lite trångt.

Sedan har vi kapitlet ren tvätt: på matrumsbordet, på skrivbordet (stryktvätten), på sängen, i tvättstugan...:crazy:
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Har olika lådor i garderoben för vit, färgad och fintvätt- några andra programm kör jag typ aldrig
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Äsch, skit i normen! Gör som du vill, med eller utan tvättkorg! Det brukar bli bäst så, annars gnager normen en i träskallen och göra stora hål som den lägger ägg i så det kryllar av smånormer sedan...:wtf: Så nej, normer är inget bra alls! :eek:

:rofl: Vilken fantasi du har! :bow:
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Numera två tvättkorgar ( smala vita fr ikea) som jag fått i födelsedagspresent.

I den ena vittvätt i den andra kulörtvätt.

Ska ev skaffa en till likadan och ha för saker som behöver handtvättas. ( För jag tycker sällan det är lönt att handtvätta bara ett plagg, brukar vänta tills jag har ett litet gäng och så ta allting på en gång och sen hänga på tork).
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Golvet, bordet, soffan, fotöljen... tja där det hamnar. Golvet är nog stället med mest plats, man kan sprida ut det mer där. jag har aldrig förstått folk som envisas med att trycka ner tvätt i en sån där grej som kallas tvättkorg. :p

Hmm... jag har en blå tvättkorg, men den funkar mest som "torkställning" för underkläder och i övrigt, tror jag att det är lite som Djurjouren jaa... även om jag BORDE lära mig använda korgen bättre, med tanke på att jag inte är den smidigaste bönan i stan, så att kravla runt på golvet för att samla ihop tvätten går så där. Men stolar, dörrar osv... där kan det också samlas en del...

Det är dags att anamma alla fantastiska rutinmänniskor, med listor och se till att ta tag i hemmalivet nån gång. Jag får leta fram en pepp-tråd för det. Så vi kan skälla på varann och nypa varann i öronen när det går överstyr och göra vågen när man äntligen får något att funka.

Jag slog nämligen lilltån i min avdankade dator i förrgår, för att den låg under en hög med handdukar på golvet och det var INTE bekvämt, för fem öre... - Återvinningen nästa för datorn, för det var ANDRA gången.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Jag funderade innan på tre sådana här på höjden med minsta storleken för handtvätt:

sortera-avfallskarl-med-lock__37787_PE098086_S4.jpg


Heter Sortera och är från ikea.

Denna sorten fick jag på födelsedagen, heter Filur också från ikea.

filur-tunna-med-lock__0118382_PE273994_S4.JPG
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Jag har en sänglåda med hjul under sängen. Drar bara ut den en glipa och kastar smutstvätten där :) Smidigt för att det ligger nära golvet ;)
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Har en ställning med tre korgar. En för vit, mörk, röd/rosa tvätt. Funkar kanon och barnen vet var man ska lägga barnen och jag har bra översikt när det är dags att tvätta.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Golvet, bordet, soffan, fotöljen... tja där det hamnar. Golvet är nog stället med mest plats, man kan sprida ut det mer där. jag har aldrig förstått folk som envisas med att trycka ner tvätt i en sån där grej som kallas tvättkorg. :p

Jag brukar först lägga smutstvätten på golvet - sen i tvättkorgen :p
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Min garderob ar en stor kladkammare. Dar har jag tvattkorgar over halva golvet for att fanga upp tvatten.;) Fast ofta hamnar den i en fotolj i sovrummet forst.:p
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

*KL*

Och hur/vad gör ni av kläder som ni haft en/någon gång men som ändå inte behöver tvättas riktigt än?

Man skulle ha haft en garderob för sånt kanske.....just nu hängs de på garderobshandtagen i sovrummet - föga tjusigt.......

Vår smutstvätt läggs i korgar för smutstvätt som finns i det förvaringsutrymme i badrummet som när huset byggdes skulle bli en bastu men inte blev det.
Hade v inte haft det utrymmet undrar jag var vi hade haft alla våra grejor för det sväljer massor.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Har en stor gammaldags plasttvättkorg i plast i klädkammaren, dit åker allting tills det är tvättdags. (Har prövat med de små som finns idag men tycker att de är för små.
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: Sedna
·
Mat HUR förvarar man morötter - i kylskåp i typ en vecka? Jag älskar morötter; råa, rivna, i mat, kokta, you name it. Köper påsar med...
Svar
19
· Visningar
1 347
Senast: Sharpless
·
Hundhälsa Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Acto
·
Kläder & Bli fin Jag tänkte att jag skulle försöka använda mina smycken mer. Både armband , halsband och alternera örhängen oftare.:D Nu ligger det bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 174
Senast: Avalbane
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp