Hur förvarar ni smutstvätt?

Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Hur förvarar ni smutstvätten?
Har ni tvättkorg på toan eller någon som har någon annan smart lösning?
Har dåligt med plats...

golit betraktar allt som kläder tills det ligger i tvättmaskinen, vilket innebär att det inte krävs någon särskild förvaringsplats. Däremot hänger ofta träningskläder på tork utanför bastun.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

vi har tvättkorgar i bägge badrummen, därifrån forslas den i IKEA-kasse till tvättstugan där den sorteras i 4 olika tvättkorgar från IKEA som är på hjul, 2 40gr och 2 60 gr, när en är full rullas den till tvättmaskinen och så startar man en maskin tvätt :)
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

kl

Jag har en korg utan lock i sovrummet, tvättmaskinen är i rummet bredvid. Tanken är att korgen inte ska vara större än att jag tvingas tvätta innan den svämmar över, det funkar bra.
Om jag levde ihop med någon så att det blev mer tvätt skulle jag vilja ha ett system med fem lådor: vit 40, vit 60, färgad 40, färgad 60 och handtvätt/kräver extra omsorg

När jag och syskonen bodde hemma hade alla en varsin tvättkorg med lock i sitt rum som man själv fick bära ner och sortera i normal, handukar/lakan eller ömtåligt/strumpor (för att man inte skulle missa en ensam strumpa) när man började få ont om kläder.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Och hur/vad gör ni av kläder som ni haft en/någon gång men som ändå inte behöver tvättas riktigt än?
Jag lägger/hänger in de i garderoben igen. Varför menar du att man inte kan stoppa in de i garderoben? Är det någonting jag inte vet om som jag borde veta?

Både sambon och jag stoppar in sådant som inte behöver tvättas i garderoben igen.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Antingen in igarderoben om det bara använts ett par timmar eller i en hög i skåpet i sovrummet för halvrena kläder.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Har ett särskilt skåp i garderboslängan i hallen för tvätt. 50-talsinredningen har sannerligen sina fördelar!
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Kläder som har använts men som inte är smutsiga/ofräscha hänger vi upp på en tamburmajor som vi har i sovrummet.
 
Senast ändrad:
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Varför menar du att man inte kan stoppa in de i garderoben?
Klart man kan sätta tillbaka dem i garderoben/lägga dem i byrålådan igen, men jag vill inte göra det. Känns ofräscht.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Fast är kläderna ofräscha ska de ju tvättas. :/ Det som är rent hänger man in i garderoben, det som är smutsigt och ofräscht tvättar man. Förutom stallkläder då möjligtvis, men mina sådana har en egen garderob i hallen så de beblandas aldrig, vare sig smutsiga eller rena med andra kläder.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Varför menar du att man inte kan stoppa in de i garderoben?
Klart man kan sätta tillbaka dem i garderoben/lägga dem i byrålådan igen, men jag vill inte göra det. Känns ofräscht.

Jag kände likadant förut, men var tvungen att ändra mig eftersom jag fick hela min garderob hängande på en stol... Numera är jag hårdare mot mig själv och säger är det inte rent så är det smutsigt och ska tvättas, inga gråzoner.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Varför menar du att man inte kan stoppa in de i garderoben?
Klart man kan sätta tillbaka dem i garderoben/lägga dem i byrålådan igen, men jag vill inte göra det. Känns ofräscht.

Haller med. Jag alternernerar mellan att lagga plagg jag haft nagon timma pa en stol i garderoben/kladkammaren och att lagga dem pa "min" fotalj i sovrummet. Sedan kommer en del av dem att anvandas igen och sedermera hamna i nagon utvald tvattkorg i kladkammaren eller att formultna till underst pa stolen/i fotoljen och nar jag gar igenom hogarna ett par ganger i manaden hamna i en tvattkorg i alla fall. :p
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

Fast är kläderna ofräscha ska de ju tvättas. :/ Det som är rent hänger man in i garderoben, det som är smutsigt och ofräscht tvättar man. Förutom stallkläder då möjligtvis, men mina sådana har en egen garderob i hallen så de beblandas aldrig, vare sig smutsiga eller rena med andra kläder.

Har aldrig tänkt tanken! Det ska jag ta efter. Har två stolar som svämmar över av cardigans som är använda typ tre timmar.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

kl

Angående att använda kläder bara någon gång. Jag brukar använda mina tills de åker i tvätten, har oftast inga halvrena liggandes.
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

*kl

Angående att lägga in använda kläder i garderoben... Jag gör inte det, eftersom det känns ofräscht som någon annan skrev. Och nej, de luktar inte illa eller har fläckar alltid, men de har ju massor av mina osynliga döda hudceller på insidan och så har jag kanske suttit på fik, tåg, och andra offentliga ställen och gud vet då vad jag har på dem som jag inte vill ha bland mina nytvättade kläder :angel:

Att tvätta dem trots att de varken luktar eller ser smutsiga ut då känns väldigt omiljövänligt. Jag har sånahär:

grundtal-hangare-for-dorr__17817_PE102238_S4.jpg


fast i vitt som jag har hängande över 3 av dörrarna i min lägenhet. Jättebra att hänga "halvanvända" kläder, så slipper de bli skrynkliga också:)
 
Sv: Hur förvarar ni smutstvätt?

*kl

Angående att lägga in använda kläder i garderoben... Jag gör inte det, eftersom det känns ofräscht som någon annan skrev. Och nej, de luktar inte illa eller har fläckar alltid, men de har ju massor av mina osynliga döda hudceller på insidan och så har jag kanske suttit på fik, tåg, och andra offentliga ställen och gud vet då vad jag har på dem som jag inte vill ha bland mina nytvättade kläder :angel:

Att tvätta dem trots att de varken luktar eller ser smutsiga ut då känns väldigt omiljövänligt. Jag har sånahär:

grundtal-hangare-for-dorr__17817_PE102238_S4.jpg


fast i vitt som jag har hängande över 3 av dörrarna i min lägenhet. Jättebra att hänga "halvanvända" kläder, så slipper de bli skrynkliga också:)

Det där var faktiskt riktigt smart!:) Har inte tänkt på det där med döda hudceller osv, men det är fan helt rätt! Dock brukar jag inte lägga tillbaka kläder i garderoben, ofta hamnar inte ens de rena kläderna där, de ligger kvar i IKEA-påsarna tills de använts upp och behöver tvättas igen:angel:. Utom när jag har bra perioder och de faktiskt kommer in på rätt ställe ;).

*KL*
För att svara på ursprungsfrågan så förvarar jag smutstvätt i en tvättkorg inne i en liten klädkammare i min lilla lägenhet så den syns aldrig :). Dock kanske inte all tvätt hamnar där på direkten, och ibland kan även golvet i klädkammaren bli lite väl mjukt:angel:
 

Liknande trådar

Hemmet Vi har ju blivit med tvättstuga :) I den finns förutom tvättmaskin, tumlare och upphängs-möjligheter ganska mycket förvaring :) Men vi...
Svar
14
· Visningar
854
Senast: Sedna
·
Mat HUR förvarar man morötter - i kylskåp i typ en vecka? Jag älskar morötter; råa, rivna, i mat, kokta, you name it. Köper påsar med...
Svar
19
· Visningar
1 347
Senast: Sharpless
·
Hemmet I år släcks ADSL för många, och de sista släcks 2026. Vi har försökt få mobilt bredband, med ”parabol” via Telias master länge. De har...
Svar
13
· Visningar
798
Senast: sjoberga
·
Hundhälsa Var nån som sa att torrfoder (öppnad förpackning) bör förvaras i frys om man inte förbrukar paketet inom 20 dagar. Vet nån om det...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Acto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Black & tan?
  • Papegojor och liknande
  • Vi med Chinese crested

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp