Hur fort somnar du?

Hur fort brukar du somna?

  • Direkt inom ett par minuter...

    Röster: 64 31,8%
  • Ca 15 minuter

    Röster: 40 19,9%
  • Ca 30 minuter

    Röster: 24 11,9%
  • Ca en timme .

    Röster: 19 9,5%
  • Mer än en timme...

    Röster: 19 9,5%
  • Vet inte....

    Röster: 3 1,5%
  • Det varierar stort...

    Röster: 32 15,9%

  • Antal omröstningsdeltagare
    201
Jag är nog någonstans emellan 15 och 30 minuter, men klickade 30 eftersom det varit närmare 30 de senaste månaderna. Brukar ställa in min ljudbok på 30 minuters timer och oftast hinner jag somna innan den är klar, och så får jag spola tillbaka 5-10 minuter kvällen därpå.

När jag var yngre somnade jag oftast på typ 5 minuter, men det händer tyvärr sällan numera.
 
Jag tog ca 30 min. Det kan variera men är nog snittet. Mitt största problem är att jag inte tillåter mig att sova, kan hålla mig vaken hur länge som helst 🙃
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Sällan jag hinner höra klart en låt på Spotify innan jag är helt väck. 😴 Alltid varit en sömntuta och somnat fort.
 
Jag svarade att det varierar stort. Den enda gången jag planerat "går och lägger mig" är när jag har gäster över, annars sitter jag uppe tills jag är nära att somna/somnar på soffan. Ibland vaknar jag till innan jag faktiskt däckat och förflyttar mig, ibland sover jag några timmar på plats och relokerar sedan till sängen, då kan det ta allt från sekunder till timmar innan jag somnar om.
 
Vid sju tiden börjar jag förbereda för sängen :D Med tandborstning ombyte, fixa ordning för morgondagen. Mellan 19.30 -20.00 brukar jag vara i säng. Visserligen ligger jag och surfar tills jag känner det är dags att släcka runt 21. Ibland somnar jag och vaknar med hörsnäckorna i ett virrvarr. Någon gång händer det att jag stannar uppe och tittar på något program. Försöker jag mig på att se något på TV efter kl 20 vaknar jag ALLTID med värkande nacke och salivdräggel på tröjan. Vaknar mellan 04.15 -06.00. Jag är oerhört tacksam för min jämna och goda sömn.
 
Max några minuter normalt sett. Brukar ibland försöka lyssna på podd eller läsa en bok innan men brukar somna så fort jag lägger mig i sängen oavsett 😅
 
På med CPAP-masken och ett par djupa andetag senare sömn (oftast) . Är man lite för uppe i varv (händer ibland), så fungerar den påtvingade djupandningen som ren meditation men då kan det ta några minuter innan kroppen är redo och i sömn.
 
Mitt sänggående verkar vara automatiserat på ett uselt sätt.

Jag kan vara riktigt trött och lägger mig mellan 21 och 22.

Sean ligger jag och vrider mig i flera timmar. Ibland upp till 4 timmar.

Fått Zopiklon som ska hjälpa mig men de gör mig yr och okoncentrerad dagen efter. Testade att bita itu en igår kväll för att ta en halv och då kunde jag somna på en timme. Det konstiga är att jag är uppe på toa 2-3 ggr varje natt men somnar ögonblickligen när jag lägger mig igen. Men just somna första gången är svårt.:confused:
 

Liknande trådar

  • Omröstning
Hemmet Letar efter mitt nästa boende och blir lite nyfiken på hur ni hade resonerat om ni hade varit köpare. Motivera gärna ert svar :)
Svar
10
· Visningar
1 090
Senast: Lobelia
·
Kropp & Själ Jag har ett helsike att vakna på morgonen och starta dagen. Jag ställer larmet på mobilen för att vakna, men det funkar inte. På...
21 22 23
Svar
444
· Visningar
19 688
Senast: bettysmatte
·
Övr. Barn Vår snart sexåriga dotter har alltid sen hon var liten nattats genom att vi ligger bredvid tills hon somnat. Det har funkat men med en...
Svar
11
· Visningar
925
Senast: Humla
·
  • Låst
Tjatter Jag sitter som vanligt och jobbar. Igår somnade jag på soffan och katten somnade på mig.
99 100 101
Svar
2 012
· Visningar
68 424

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp