E

Elliot_lover

Hur fort springer en shetlandsponny i ett galopplöp, när det går riktigt fort i ledningen?? :confused:
 
Skrev just i en annan tråd att jag hört att de springer i ca 18-20 km/h. Men det beror ju på individen, sträckan, träningen och vikten den bär... Har sett ponnyer springa väldigt mycket fortare än så, ANTAR jag i alla fall. Det såg mycket snabbare ut.

:banana:
 
Jag har fått upp min shettis i 45 km/h de var bara på 500 m och ganska snabbt o fast underlag. så jag skulle kolla hur snabbt hans konkurenter sprang
 
Och sen så går det ju olika fort i olika stadier av löpet. Oftast går det lite fortare i starten och framåt mitten av loppet, sen kroknar en del på upploppet. Jag antar att de nuffrorna som jag fått höra var från upploppet, det var i en svensk hästbok från 80-talet nån gång.
 
Haha! 20km/h är vad min shettis travar när han travar i rask fart. (alltså inte sitt snabbaste)
Har mätt med moppen ner till hagen med honom brevid! :bump:
 
Sv: Re: hur fort

Ajabaja skrev:
Haha! 20km/h är vad min shettis travar när han travar i rask fart. (alltså inte sitt snabbaste)
Har mätt med moppen ner till hagen med honom brevid! :bump:


Jag tror nog inte heller att de bara springer i 18-20 km/h.
Vi motionerade vår shettis med elmoppe. eller jag åkte bredvid henne och den gick i 20km/h. Och då travade hon bara.
Så jag tror nog de springer mkt fortare.
 
Sv: hur fort

:)

Om en shettis springer ett löp på 300m på tiden 28,4s så innebär det att den springer i ungefär 38km/h.
 
Sv: hur fort

Lite utanför tråden, men hur fort galopperar ett fullblod på banorna, som fortast?
 

Liknande trådar

Gnägg Med en hästapp kan man kolla farten på hästen, alltså Hästigheten! Hur fort går din Häst? Har den eld i baken!? Vad har Brunte för...
2
Svar
38
· Visningar
2 105
Senast: Sryoqwe
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
8 110
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 557
Senast: Fiador
·
Juridik & Ekonomi Svårt med rubriken! Jag o sambon ska separera, vi bort fortf ihop och är fort mkt nära varandra. Vi ska sälja vår bostadsrätt radhus...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 263
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp