Bukefalos 25 år!

E

Elliot_lover

Hur fort springer en shetlandsponny i ett galopplöp, när det går riktigt fort i ledningen?? :confused:

I

Immaculate

Skrev just i en annan tråd att jag hört att de springer i ca 18-20 km/h. Men det beror ju på individen, sträckan, träningen och vikten den bär... Har sett ponnyer springa väldigt mycket fortare än så, ANTAR jag i alla fall. Det såg mycket snabbare ut.

:banana:

E

Elliot_lover

Jag har fått upp min shettis i 45 km/h de var bara på 500 m och ganska snabbt o fast underlag. så jag skulle kolla hur snabbt hans konkurenter sprang

I

Immaculate

Och sen så går det ju olika fort i olika stadier av löpet. Oftast går det lite fortare i starten och framåt mitten av loppet, sen kroknar en del på upploppet. Jag antar att de nuffrorna som jag fått höra var från upploppet, det var i en svensk hästbok från 80-talet nån gång.

Haha! 20km/h är vad min shettis travar när han travar i rask fart. (alltså inte sitt snabbaste)
Har mätt med moppen ner till hagen med honom brevid! :bump:

E

Ellinor_max

Sv: Re: hur fort

Ajabaja skrev:
Haha! 20km/h är vad min shettis travar när han travar i rask fart. (alltså inte sitt snabbaste)
Har mätt med moppen ner till hagen med honom brevid! :bump:

Jag tror nog inte heller att de bara springer i 18-20 km/h.
Vi motionerade vår shettis med elmoppe. eller jag åkte bredvid henne och den gick i 20km/h. Och då travade hon bara.
Så jag tror nog de springer mkt fortare.

Sv: hur fort

:)

Om en shettis springer ett löp på 300m på tiden 28,4s så innebär det att den springer i ungefär 38km/h.

K

Kronan

Sv: hur fort

Lite utanför tråden, men hur fort galopperar ett fullblod på banorna, som fortast?

Liknande trådar

• Artikel
Hästnyheter I full galopp kör fyrspannet med shetlandsponnyer längs Djurgårdsbrunnskanalens grusväg i Stockholm. Strax bakom surfar Daniel Hallin...
Svar
0
· Visningar
82
Trav Har en kallblodsvallack som är fin att köra, så länge han inte blir för pigg och man måste ta i honom. Då gapar han. Har provat vanligt...
Svar
5
· Visningar
611
Foder&Strö På veterinärs inrådan köpte jag fodertillskott innehållande grönläppad mussla. Detta skulle vara det enda på marknaden som hade evidens...
Svar
15
· Visningar
812
  • Artikel
Hästnyheter Det svenska laget ligger kvar på en tredje plats efter lördagens terräng i Nations Cup som går i polska Strzegom. Dessutom är det ett...
Svar
0
· Visningar
222

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Rastråd såklart! För vi älskar rastrådar

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 15
  • Föl 2021