Bukefalos 28 år!

O

Osis

hur fort går det i ett tävlingslöp?
hur gammal får en galopphäst vara? :confused:
:banana:Mari :bump:
 
D går fort i ett tävlingslöp.. Hehe, beroende på ålder, klass, underlag, distans osv.

Hästen får starta fr. 2 års ålder och avslutar oftast karriären vid 6-7 år, sker tidigare och senare också, (har ngr 13-14 åringar som löper regelbundet) sen finns det ingen viss ålder då hästen måste avsluta sin karriär.
 
Vad märkligt! Travet är reglerat till 10 år för ston och 12 för hingstar/valacker.. Trodde det var något liknande inom galoppen.
 
Jo, jag tycker det borde vara som inom travet, men så e d icke...
 
Mamma Mia, vad fort :crazy:
Kan då inget om galopp jag, men jösses :D

/Frida

______________________________

"Dream as you'll live forever, live as you'll die today"
 

Liknande trådar

IT & mobiler Plötsligt idag började Marketplace ploppa upp på Facebook så fort jag skrollar eller gör någonting i flödet. Vad f_n?? Hur får jag bort det?
Svar
9
· Visningar
479
Senast: Alexandra_W
·
Gnägg Med en hästapp kan man kolla farten på hästen, alltså Hästigheten! Hur fort går din Häst? Har den eld i baken!? Vad har Brunte för...
2
Svar
38
· Visningar
2 651
Senast: Sryoqwe
·
Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
293
· Visningar
17 667
Senast: fio
·
Övr. Hund Hej, känner mig vilsen och vet inte hur jag ska göra. För en vecka fick jag hem en 9 veckor gammal valp. Eftersom hon kommer behöva vara...
Svar
8
· Visningar
524

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Avliva aggressiv hund
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp