Hur funkar det med övertid?

Fibusen

Trådstartare
Jag är nu sysselsatt på jobbet 100%, och då när vi jobbar extra så får vi 80% extra i övertidsersättning. Jag har jobbat en hel del extra denna månad för att jag vet att jag har mycket utgifter i december och kommer få en lägre månadslön då jag går ner på lägre procent.

I december/januari kommer jag gå ner en period till 62% sysselsättning, och det är även då övertidsersättningen kommer betalas ut. Men visst borde jag få 80% i övertid oavsett eftersom det var i november jag jobbade, och under november var jag sysselsatt på heltid? Övertidsersättningen kan väll inte försvinna för att den betalas ut en månad då jag är mindre sysselsatt och det bara blir mertidsersättning istället som det blir när jag jobbar extra på mina ordinarie 62%?

Mertidsersättningen/fyllnadslön ligger på 20% extra, så det är ju en rejäl skillnad…
 

Liknande trådar

Relationer Jag hade lagt killar på hyllan efter jag träffade en psykopat/narcissist som jag bröt med i somras. Har jobbat väldigt mycket och grävt...
Svar
12
· Visningar
5 097
Senast: Milosari
·
Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 330
Senast: Fiorano
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
23 935
Senast: alazzi
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 319
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp