Hur gamla är era distanshästar?

Tror tyvärr det inte finns så många distansryttare kvar på forumet. :(

Jag satsar på att komma till start nästa år igen, har ridit CR40 tidigare men utan att fullfölja, då hästen tyckte det var tråkigt. Så nästa år blir det Prova på ifall det arrangeras nån i närheten. Verkar hästen tycka att det är kul så kanske jag provar en CR igen. Hästen är 15 år i år.

Hoppas att hennes fölunge ska tycka att distansritt är kul, men hon kommer ju starta först 2027.
 
Ah! Det var ju synd. Håller de till någon annanstans? :)

Jag är ju ny på allt och håller på och leta häst nu :) Distans verkar vara en gren som passar mig som person iaf, men det gäller ju att välja en häst som håller för det :)
 
Jag tror det är facebook som gäller, men det är inte mycket diskussioner i de grupperna heller.

Skulle jag leta häst för distansritt skulle jag försöka hitta en varmblodstravare eller en arab som har korrekt benexteriör och bra hovkvalitet. Sen försöka rida ut och kolla "läskiga" saker när jag provrider, för att se om det är ett bra psyke på hästen.

Själv har jag bara haft hästar från det att de är föl, så jag kan tyvärr inte tipsa nåt mer än så.
 
Jag tror det är facebook som gäller, men det är inte mycket diskussioner i de grupperna heller.

Skulle jag leta häst för distansritt skulle jag försöka hitta en varmblodstravare eller en arab som har korrekt benexteriör och bra hovkvalitet. Sen försöka rida ut och kolla "läskiga" saker när jag provrider, för att se om det är ett bra psyke på hästen.

Själv har jag bara haft hästar från det att de är föl, så jag kan tyvärr inte tipsa nåt mer än så.
Ah, alltid facebook.. suck. :D

Ja, det lutar åt en varmblodstravare. Har fått erbjudanden på två hästar, en 10-åring och en 17-åring. Nu har jag inte varit iväg och träffat hästarna än. 17 behöver ju inte vara mycket om formen är fin. Men det kan ju också vara 2 år kvar i den, känns som lite lotteri.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det är ju en jäkla djungel med smartwatches! Har läst igenom gamla trådar men inte riktigt hittat var jag vill ha. Har aldrig haft en...
2
Svar
32
· Visningar
815
Senast: Cattis_E
·
Träning Har kollat igenom gamla säsonger av Ponnyakuten som ligger på SVT play. Här pratas det mycket om hästar som är bortskämda, ouppfostrade...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 084
Senast: Takire
·
Tävling Jag har blivit allt mer sugen på att börja tävla dressyr med min häst. Tänker att jag vill börja med att göra en programridning och ett...
Svar
5
· Visningar
698
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Jag har insett att jag behöver komplettera med höpellets till min gamla häst. Tandkoll utfördes för en månad sedan, och hästen har...
Svar
4
· Visningar
280
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp