Hur gamla är ni och era barn?

Jag fick barn tidigt, var 21 och 23 år när mina barn föddes.
Idag är jag snart 29 år och mina barn är 7 och snart 6 år. Min man är 42 år.

Många säger sig känna sig ”klara”. Men jag pendlar oerhört i mina tankar.
Ibland säger hela mitt inre att jag vill ha ett tredje barn. Småbarnstiden är oerhört intensiv ibland men jag gillar det verkligen. Tanken på att mina barn börjar bli äldre känns då ”skrämmande”.
Ibland känner jag att jag har två barn och att jag ska vara ”nöjd” med det.

Hur gamla är ni och era barn?
Känner ni er klara eller går ni i samma funderingar kring familjelivet?

Jag är snart 43 och fick barn tidigt, har 6 barn som är födda 1998, 2000, 2005, 2013, 2014 och 2015. Jag var 19 år när jag fick min första och 36 när sista föddes. Jag kände mig nöjd i några år mellan 2:a och 3:an, när jag fått nr 3 var jag helt nöjd och tänkte inte skaffa fler men ångrade mig år 2012 och vi ville ha en till. När 4:e var född så kände vi att det var så långt mellan 3:an och 4:an att vi lika gärna kunde skaffa en till i nära ålder, sen blev det även en nr 6 av bara farten men så kul dom har med varandra nu när dom är några år och vi ångrar inte att det blev så många barn tillslut men då gillar vi barn mycket båda två och är med barnen i princip hela tiden och har aldrig barnvakt. Vi känner oss helt färdiga och vill inte ha fler barn.
 
Jag fick barn tidigt, var 21 och 23 år när mina barn föddes.
Idag är jag snart 29 år och mina barn är 7 och snart 6 år. Min man är 42 år.

Många säger sig känna sig ”klara”. Men jag pendlar oerhört i mina tankar.
Ibland säger hela mitt inre att jag vill ha ett tredje barn. Småbarnstiden är oerhört intensiv ibland men jag gillar det verkligen. Tanken på att mina barn börjar bli äldre känns då ”skrämmande”.
Ibland känner jag att jag har två barn och att jag ska vara ”nöjd” med det.

Hur gamla är ni och era barn?
Känner ni er klara eller går ni i samma funderingar kring familjelivet?
Fick mitt första vid 18, nr 2 kom när ja va 20, 3 och 4 kom när ja va 23, nr 5 vid 28 och nr 6 vid 29. Då var jag klar är nu 34 å mina barn har ålder 15, 13, 11, 11, 6 å snart 5
 
Jag blir 42 i maj och har en som blev 20 i februari, en som blir 19 i september och en som blir 16 i december. Är helt klar sedan många år tillbaka. Gillar visserligen bebistiden och småbarnsåren och saknar den tiden ibland, men så kommer jag på att de blir tonåringar ;)
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har en dotter som är snart 6 år (början av sommaren) som är väldigt känslig. Det var, och är, även jag. Så jag kan känna igen mig i...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Praefatio
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 426
Senast: Ramona
·
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
14 849
Senast: Milosari
·
Kropp & Själ Vad har ni för erfarenhet? Jag har äntligen vågat ringa och boka läkartid för att diskutera PMS-besvär. Sedan minsta föddes för snart 3...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 281
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp