Hur gamla blir kaniner?

vallhund

Trådstartare
Jag lider svårt av husdjursabstinens, har funderat på kaniner o ramlade över denna annons.
Tankar? Vuxna rumsrena djur är ett plus, samt att de är kastrerade. Vet inte om jag kan rodda resa, men det lär ju kosta en hel del i bränsle.
 
Jag åker regelbundet mellan GBG och Sthlm, har häst i norra Vallentuna och svåger i Rimbo som vi besöker ofta, jag kan hjälpa till mig transport utan kostnad om det skulle bli aktuellt! :-) Har själv två kaniner. Jättetrevliga, speciellt rumsrena sådana!
 
Vi hade kanin hemma när jag var liten, han gick bara på toaletten i sin bur och hoppa glatt runt överallt löst när vi var hemma. Vi träna inte han alls på att han skulle bli rumsren, det gick av sig själv :) Han blev iaf 11, kanske 12 och var en riktigt fin kompis :) :heart älskar kaniner, hade gärna haft själv men har blivit väldigt allergisk :/
 
Jag lider svårt av husdjursabstinens, har funderat på kaniner o ramlade över denna annons.
Tankar? Vuxna rumsrena djur är ett plus, samt att de är kastrerade. Vet inte om jag kan rodda resa, men det lär ju kosta en hel del i bränsle.
Hur gick det med kaninerna? Blev det några?
 
Neeeej!!
Det är klart du ska ha något husdjur, även om det inte blir kanin. Kaniner är jättebra husdjur tycker jag.

Marsvin är också roliga (jag älskar att titta på dem när de pratar med varandra) om än inte så jättetama som kaniner. Kaniner blir ju mer som hundar kan jag tycka.
Säg inte det, en fd kompis hade ett tamt marsvin som kom och gick som han ville hos henne. Sommartid var alltid altandörren öppen så han kunde gå ut i den marsvins- och rävsäkrade lilla trädgården och han gick lös i huset med öppen bur inne i badrummet. Vi köpte ett omplacerat marsvin till henne så den fick sällskap. :)
 

Liknande trådar

Övr. Djur Hej. Har två kaniner som jag har svårt att lyckas klippa klorna på. Vet att man kan åka till en del zoobutiker etc. för hjälp med detta...
Svar
4
· Visningar
654
Senast: Blyger
·
Däggdjur Att skaffa kanin har kommit upp som ett alternativ i vår familj. Vi har tidigare haft flera olika gnagare men är nu intresserade av...
Svar
1
· Visningar
1 052
Senast: Stinaelin
·
Däggdjur Barnen har ett tag önskat sig kanin/kaniner. Jag är fullt medveten om hur sånt här brukar bli i längden (barnen tröttnar och föräldrarna...
Svar
6
· Visningar
1 466
Senast: KesoNeso
·
Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
2 798
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp