Bukefalos 28 år!

Hur gamla har era marsvin blivit?

M

Meazs

Det sägs ju att de brukar bli mellan 5-7 år..
De som jag har haft de senaste åren så har två stycken gått bort vid två år och en vid fyra. Nu har jag två tjejer kvar som snart blir fem år :).
 
Sv: Hur gamla har era marsvin blivit?

Min äldsta blev 7,5 år :) Min yngsta blev bara 1 år och sen fick hon en hjärntumör/liknande elände i huvudet och gick bort. Hennes jämnåriga syster gick bort ett halvår senare i en okänd infektion :crazy:
Bland övriga marsvin har åldern varierat lite.

Mina nuvarande kräk är 4 år, 5½ år, 6 månader och en som är i okänd ålder (tidigare ägare hade ingen koll pga av att han redan flyttat 4-5 ggr tidigare men om jag jämför lite med andra marsvin jag har/haft skulle jag tippa att han åtminstone är i 3-4 års åldern. Har bott här ett år och var fullvuxen när han kom)
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Hur gamla har era marsvin blivit?

Min senaste marsvin blev 9 år. Det tror jag dock är ganska ovanligt!
Innan det var det en hona som hade en tumör, hon blev 4 år bara, och innan henne en hona som dog helt plötligt även hon 4 år gammal.
Nu har jag 2 6åringar och en 5åring :)
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
4 532
Senast: JohannaB
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
13 149
Senast: Bufera
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
3 122
Senast: iNHALE
·
Övr. Hund Jag måste köpa ny bil (haft förmånsbil och ska nu byta jobb) och vet inte riktigt vad jag ska ha. Just nu har vi tre fyrbenta, jag har...
Svar
0
· Visningar
307
Senast: attheedge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp