Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

hur gammal..

C

Charlotte

får hästen vara för att börja tävla i western. och vart hittar man instruktörer i western?

S

__sandra__

Hästen skall vara minst tre år gammal. Instruktörer kan du hitta genom närmaste klubb.

M

Miss_Trouble

3 år om du skall tävla ridgrenar men halter får du tävla tidigare!!! :rofl:

T

TIGERHEART

någon övre åldersgräns finns nog inte, min pålle är 22 ocg Simpes är 23 och tävlar, fast det blir ju efter hästens kapacitet och nivå då, så klart!
/TIGERHEART

M

monke

I skönhetstävlan (halter) kan man tävla redan som föl likaså i lydnad (showmanship).
Men som sagt i ridgrenarna måste hästen vara tre år och uppåt.

Om du kollar på www.wras.nu eller www.western.nu kan du kanske hitta någon westernklubb nära dig. Tveka inte hör av dig till någon så kan dom säker hjälpa dig vidare. :)

www.western.nu hittar du också flera av de tränare som är verksamma.

Funderar du på tävling direkt, skall du inte kolla hur det funkar först :confused:
Eller, varför inte träna lite först :angel:

Monke :)

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6455 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Tävling Hej Jag undrar om det finns någon gräns för hur gammal hästen måste vara för att få tävlas. Jag rider en 28 årig ponny som jag har...
Svar
5
· Visningar
752
Dressyr Som en riktigt gammal bukeanvändare minns jag "the good old days" när det fanns låååånga trådar där alla presenterade sin häst! Så...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 235
Western I höstas började jag rida efter femton års (!!! vart tog tiden vägen?) uppehåll. Valet blev då att börja på en ridskola med...
Svar
4
· Visningar
816
Tävling Hej! Min ponny blir/är i år 6 år gammal, så det börjar bli dax för inmätning. Problemet är att han troligtvis är någon cm över 148...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 056

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

• Män och övergrepp i hästsporten