Hur gammalt är ditt äldsta sparade e-mail?

Rosett

Trådstartare
Upptäckte det när jag städade i mailen.

Mitt äldsta sparade skickade mail är från juli 2008.
Det äldsta mottagna är från augusti 2008.
:cautious:




(Och nej, det här är ingen tävling, bara en tjattertråd).
 
Upptäckte det när jag städade i mailen.

Mitt äldsta sparade skickade mail är från juli 2008.
Det äldsta mottagna är från augusti 2008.
:cautious:




(Och nej, det här är ingen tävling, bara en tjattertråd).

2017, inloggning till min sida hos hyresvärden!
 
2006-03-14 - Jag var 10 år och skulle äntligen få en katt. Jag hade längtat så länge! Jag hade svarat på en blocketannons (ja, det var jag som svarade och inte föräldrarna 😅) och fick då svar denna dag. Tyvärr var katten redan såld. En vecka senare fick jag ett nytt mail. Katten trivdes inte i sitt nya hem och de undrade om jag fortfarande ville ha honom. Om jag ville! Det visade sig vara en helt fantastisk katt med en så stor personlighet. Han älskade att sitta på min axel så det gjorde han alltid. Med honom på axeln gick jag ut på promenader, läste läxor och spelade badminton. Han satt alltid där när vi åt också 😁 Han var en otrolig jägare som tog allt från stora skogsduvor till mindre harar (!). En gång när vi varit hos veterinären och han hade tratt på sig lyckades han tillochmed fånga en fågel genom den lilla springan av ett fönster öppet på glänt! Första gången jag skulle bort över ett dygn (scoutläger 😁) så trodde mamma och pappa att han skulle tycka att det var lite skönt att jag var borta för då skulle han få vara ifred, men istället gick han runt och letade och var vilsen och ledsen. Det var inte jag som tvingade honom att sitta på axeln och vara med på allt, utan det var vad han ville göra. Helt fantastisk var han :heart

Vi fick åtta fina år tillsammans innan vi tyvärr behövde ta bort honom akut på grund av en blodpropp.

IMG_20220505_053657.jpg


(ja det här blev väl väldigt ot men jag har haft en helt fruktansvärd natt och behövde ett positivt minne att hålla fast i 😅)
 
2004-10-11 En bevakning ifrån Platsbanken. Jag har inte slängt ett mail sedan jag fick gmail. Men jag misstänker att gmail inte lyckas hitta mina äldsta mail för de borde vara ifrån våren 2004.
 
Jag har nånstans en utskrift från mitt första e-mail, daterat i januari 1986.

Naturligtvis hade jag ingen aning då om att det mailet fanns på ett nätverk som var världsomspännande, utan trodde som alla andra omkring mig att det var ett företagssystem för att skicka korta textmeddelanden på avdelningens VAX-terminaler.
 
Jag är manisk på att rensa min mail, det äldsta är från början av 2020, en bokad resa som äntligen blir av om några veckor. Då kan jag ÄNTLIGEN ta bort det också. Nästa är från början av 2021. :D
 
Ett helt arkiv med e-post från tiden som student, äldsta är senhösten 1995.

(Men också ett arkiv med sparade postmeddelanden från den BBS jag konstruerade och sedan drev en instans av 1989-1993. )
 
2012, inloggningsuppgifter till nån sida jag blivit medlem på. Men det tredje äldsta (också 2012) var en praktikdagbok från gymnasiet när jag var på ett försäljningsstall. Vet att jag trivdes jätte bra, men fattar inte hur jag orkade dagarna eller om skolan verkligen hade varit okej med hur mycket jag var ensam och såntO_o Var roligt att bli påmind om!
 
2001 :rofl: mail från tidigare ägare till en ponny vi hade då (jag var 13 år då).
Lite kul är att jag fortfarande då och då har kontakt med personen, vi har jobbat inom liknande område och har sprungit på varandra på utbildningar m.m.
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
506
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 230
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 611
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 098

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp