Hur gammalt är ditt äldsta sparade e-mail?

Jag är manisk på att rensa min mail, det äldsta är från början av 2020, en bokad resa som äntligen blir av om några veckor. Då kan jag ÄNTLIGEN ta bort det också. Nästa är från början av 2021. :D
Haha sådan är jag också! Tar bort allt som är oviktigt att behålla, hatar när det ligger kvar mejl jag inte behöver längre.

Jag har dock kvar ett mejl från 2014-07-01 från en lärare på universitetet som skrev en väldigt fin sak till mig efter en sent inlämnad tentamen, det är mitt äldsta i inkorgen.
 
Min inkorg är ganska pedantiskt rensad, försöker bara ha kvar mail som jag behöver göra något med, sen raderas de. Men har några mappar om jag behöver spara mail av någon anledning, de borde jag däremot rensa :D

Orkar inte kolla jättenoga men ett av de äldsta verkar vara från 2012, mamma skickade receptet på hennes cheesecake som jag älskar :)
 
Mitt är från mars 2005. Mailkonversation med @Masse gällande uppdatering om en häst som hon fött upp och som jag äger. Hästen är fö tillbaka hos henne sen några år som pensionär och fyllde 29 år i söndags. 💜

Edit: Slänger sällan mail som inte är tydligt tidsrelevanta vilket på jobbet är en guldgruva när det ska hittas gamla rutiner och protokoll.
 
min hotmail har mejl från 2007
min gmail har mejl från 2012
I tidernas begynnelse hade jag mejl på några andra ställen, som jag inte längre minns. Min första mejladress var på högskolan i Kalmar 1998, innan dess hade jag inte börjat använda internet alls.
 
Tydligen var jag ganska duktig på det här, tidigaste är från februari 2018. Trodde definitivt att jag skulle ha betydligt äldre mejl än så, skaffade kontot 2009 för att mitt gamla hotmail-konto var rätt oseriöst när man skulle skicka jobbsöksmejl.
 
Jag blev alldeles nostalgisk när gick tillbaka och kollade de äldsta mailen i min Gmail. De är från 2005!
Tidigare epostadresser har jag inte kvar och kan inte kolla.
 
Hmm... inget av de konton, eller för den delen de mailleverantörer, som jag använde då finns kvar idag, men jag har i nya miljöer kvar några mail och mailtrådar från början av 90-talet.

Att skippa lynniga mailleverantörer och istället registrera en egen domän har varit väldigt lyckosamt, borde ha gjort det för några decennier sedan... :grin:

I jobbet sparar jag rätt mycket mail, ofta visar det sig värdefullt att t ex kunna gå tillbaks till en dialog jag hade för tio år sedan eller kolla vilken leverantör som lovat vad och när.
 
Jag har haft min mailadress sedan jag var ca 10, dvs så skaffade jag den 1999 eller ev 2000. Tror dock att jag har rensat genom åren!
Mitt mobilnummer har jag haft sedan maj, åk 5. Räknar jag rätt så borde det vara typ 21 år gammalt.

Ja, jag ogillar viss förändring 😅
 
2001-08-16 Ett svar på en förfrågan ang en kod på websida (gjorde mina egna websidor på den tiden)

Har olika mappar i min mail. Så hade massor sen som va från början av 2002 =)
 
Jag har haft min mailadress sedan jag var ca 10, dvs så skaffade jag den 1999 eller ev 2000. Tror dock att jag har rensat genom åren!
Mitt mobilnummer har jag haft sedan maj, åk 5. Räknar jag rätt så borde det vara typ 21 år gammalt.

Ja, jag ogillar viss förändring 😅
Jag är likadan min mejl är Hotmail har en gmail men det är Hotmail jag skriver om jag lämnar ut epost för den kan jag utantill. Hotmailen härstammar från nångång 1996 eller senare. Mobilnr 1999. Svägerskan byter nr oftare än jag byter underkläder typ. Orka ändra nr och mejl till de som behöver.
 
Jag är likadan min mejl är Hotmail har en gmail men det är Hotmail jag skriver om jag lämnar ut epost för den kan jag utantill. Hotmailen härstammar från nångång 1996 eller senare. Mobilnr 1999. Svägerskan byter nr oftare än jag byter underkläder typ. Orka ändra nr och mejl till de som behöver.
Haha ja när man ändrar nummer/mail måste man ju byta överallt där man har konton/medlemskap osv! Det känns skitjobbigt 🙈
 
Jag har ca 12000 mail i min inkorg. De äldsta är från 2004 och de första handlar om gmail. Hur det fungerar, hur mycket utrymme man får, ifall det är tveksamt med integriteten och att det är problem med att bifoga vissa filformat.
 
Jag har ca 12000 mail i min inkorg. De äldsta är från 2004 och de första handlar om gmail. Hur det fungerar, hur mycket utrymme man får, ifall det är tveksamt med integriteten och att det är problem med att bifoga vissa filformat.
Jag får typ stressutslag av bara tanken :laugh: jag har en kollega som har flera tusen olästa mail i hennes privata inkorg, jag har på riktigt erbjudit mig att gå igenom den och rensa :angel:
 
Jag får typ stressutslag av bara tanken :laugh: jag har en kollega som har flera tusen olästa mail i hennes privata inkorg, jag har på riktigt erbjudit mig att gå igenom den och rensa :angel:
Jag har 3000 olästa mail. Rensar de olästa ibland. Minns att jag hade noll olästa för ett år sen eller två.

Men gmail är lätt att organisera utan att organisera typ.
 

Liknande trådar

Tjatter Tror ni på skrock? Enligt försäkringsbolagen händer det färre olyckor fredagen den 13:e än andra fredagar, kanske är folk försiktigare...
Svar
7
· Visningar
497
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 096
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
2 501
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 084

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Påsk pepp
  • Vilka poddar lyssnar du på?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp