Hur gammla blir de?

sasaja

Trådstartare
Har 2 islänningar som är mina medryttar hästar den ena är 30 år.
Jag har försökt hitta hur gamla de kan bli och hittar inte det jag letar efter.
Så nu vill jag veta hur gamla kan de bli?
 
30 år är en ansenlig ålder, i de flesta fall verkar de bli runt 27-30 år. Men sen är det få för unnat att bli 30+ med bibehållen hälsa, så ta väl hand om din medryttarhäst.
 
Jadå :) Vi rider han då och då men inte så ofta som hans 2 kompisar då han är så gammal, men han är väldigt pigg han älskar att tölta :)
Det är ägaren som har tagit hand om honom väll :D
Hon är duktig.
 
Den ene min er 34 (blir 35 over nyttår) og har veldig god helse. Han er veldig sprek og glad, har blank, fin pels og god matlyst. De fleste tror han er 15-20 år gammel. :) Så de kan bli riktig gamle, ja.
 
Vi har en herre i stallet som är född 1989. Han är nog kvickare i både kropp och huvud än bebisarna. :angel:
 
Vi har en herre i stallet som är född 1989. Han är nog kvickare i både kropp och huvud än bebisarna. :angel:
En av våra piggaste verksamhetshästar är född -89.
Han vet precis hur han ska göra för att kunna springa så fort som möjligt med småbarn på ryggen, dom vuxna drar han ur sadeln och galopperar iväg med :rofl:
 
Min äldsta blev 37 år. Hon reds mycket fram till 30-årsåldern. Sista gången hon reds var hon 34.
Hon var av den gamla modellen född 1961, kom till mej 1972.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag gillar de gammla hästböckerna väldigt mycket och undrade om de va nån som hadde nått förslag? Jag letar också efter två böcker...
Svar
7
· Visningar
628
Senast: Acer
·
Träning Hej alla! Har letat men verkar inte hitta någon tråd för oss som hoppar med islänningar! Tänker att detta kan bli en tråd för oss att...
2
Svar
20
· Visningar
1 481
Senast: Roheryn
·
Körning En av mina vänners dotter ska gifta sig i sommar och de ska åka häst och vagn hem från kyrkan. Hennes gamla ponnytravare ska dra min...
Svar
10
· Visningar
784
Senast: ameo
·
Kläder & Bli fin Mina mycket gamla långkalsonger har sett sina bästa dagar och jag letar efter nya, men hittar bara en massa sportiga och tighta...
Svar
9
· Visningar
820
Senast: Fille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Bra torrfoder
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp