Hur går det för era 01:or?

Lollan

Trådstartare
Snor 02-tråden...
Hur går det för era 01: or? Har ni kvalat till Falsterbo/Flyinge än? Hur långt har de kommit i sin utbildning?
 
Sv: Hur går det för era 01:or?

Hakar väl på här också, har ju både 01:a och 02:a. Den senare har dock kommit längst. Har varit på fyra tävlingar och nollat 1 m.

Min 01:a däremot är stor och valpig. Inriden sent förra året, jag tog hem henne från Tyskland i juli. Startade en 90 under hösten och sen opererades hon (OCD). Vilade fem mån i vintras och är precis igång igen.

Det händer dock väldigt mycket med hennes stora kropp, och ännu mer i hennes lilla huvud, så hon får ta det myckeyt lugnt. Det finns hur mycket som helst kapacitet i henne så det kommer nog så småningom...

Hon har gått en 90 och en 1 m nu i våras. Tar det dock lite lugnare i sommar och tränar mycket hemma så hon lär sig slappna av (det är svårt att hoppa helspänd med raka ben). Hon ska gå en clear round måndag 90 och 1m. Men då får vi ta mycket tid på oss, och det behövs!

Så här är vi långt ifrån att kvala. Vi satsar på OS 2016 eller nåt istället! ;)

/C

Lite bilder:
http://community.webshots.com/album/418126254yDGuFi
 
Sv: Hur går det för era 01:or?

Kan väl svara själv också...

Min 01:a är ganska välutvecklad (om man nu kan säga så) hon är väldigt cool med nya grejer och tar det mesta med ro. Hon kom till sverige från Holland vid nyår ungefär o har gått 110 felfritt men ska snart upp i 120 så vi ska försöka få henne kvalad till öppna championatet i höst. :)
 
Sv: Hur går det för era 01:or?

Hinner inte kvala till falsterbo

Men finns det något till hästen?
Berätta för jag har noll koll på vad som finns för unghäst.
 
Sv: Hur går det för era 01:or?

Min -01:a (val E:Robin Z-Tammerfors xx)har haft lite problem under vintern med att behålla en sko... Han trampade sig i kronranden med en brodd under 4 års finalen i FT förra hösten och det innebar en skada i hornet som nu under vinter/vår gjort att skon inte suttit som den ska. Han har gått ett antal felfria 1m hoppningar i år,l debuterat 110 felfrit och ska nu upp i 120 på nästa tävling. Han hoppar som en gud men är lite svårreglerad när han blir uppspelt. Men han börjar komma "i" sin stora kropp mycket bättre nu!
Tanken är att han ska gå breeders till hösten i hoppning! :)
 
Sv: Hur går det för era 01:or?

min 01 har jag ju bara haft i ewn måmas, han är stor o valpig o har inte kommit så långt, har hoppat lite uppsuttet o kapaciteten finns iaf ;) Planerar att hoppa lite clear rounder under sommaren o kanks starta lokal till hösten.
 
Sv: Hur går det för era 01:or?

Har tävlat upp till 1,0m på klubbtävling med min 01:a.
Ska iväg på lokaltävling o hoppa 90cm.
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 601
Senast: Fiador
·
Kropp & Själ Då är det en tjej som går omkring på stan och frågar folk, kiss or slap. Då får personen välja på kiss eller slap. Väljer man kiss så...
Svar
18
· Visningar
1 521
Senast: Sel
·
  • Omröstning
Samhälle Jag är nyfiken på hur etablerad den här traditionen av trick-or-treating, där barn klär ut sig, går från hus till hus och ber om godis...
8 9 10
Svar
184
· Visningar
10 688
Senast: Thaliaste
·
Hästmänniskan Hej! Vi som vet om att vi har bortskämda hästar; HUR bortskämd är din häst? Tanken slog mig nu på morgonen när jag skulle ta ut...
Svar
0
· Visningar
468
Senast: Funderarn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp