Hur går det?

C

Camarotheking

Hur går det för alla er som har en eller flera aktiva travhästar?
Har varit tyst länge nu tycker jag!
 
får ponnysarna vara med också? ;)

Min lilla dam kom 5a i derbyt, sänkte sitt rekord med 5 sekunder trots att hon i princip var "okörd"... (hade 2 korta galopper i början av loppet så kusken vågade inte driva på henne mer, sen visade det sig att dessa galopper hade inte ens observerats av domarna, inte ens ett g efter tiden.... :crazy:)
Sen var hon oplacerad i Shetlandscupen förra helgen - höll på att bli av med frambenen efter snäv körning av en annan kusk :mad:, vilket resulterade i en rejäl galopp direkt efter starten. Sen höll hon sin plats genom hela loppet och gick på en klart godkänd tid - iom att banan dessutom var något tung...
Lillgrabben (som är pappa till ovan nämnda dam) har ju inte funkat sådär värst jättebra men fått åka med ändå när släpet ändå skulle rulla... :D Han var anmäld till ett lopp som egentligen var i tuffaste laget för honom, men det visste han inte själv utan tog ledningen direkt och ledde med 4-5 längder de första ca 1200 metrarna... Första 1000 gick han på en tid som var 10 sekunder :eek: under hans rekord, men han blev tyvärr lite FÖR ivrig i sista svängen och blev diskad för sin tredje galopp! Annars vete katten om han inte hade vunit detta lopp, som han på pappret borde varit sist eller nåt i...

Nu har vi EN tävlingsdag kvar i år, på hemmaplan, sen är ponnysäsongen slut! Bara att hoppas att man kan få till godkända starter då i alla fall, så behöver de inte vara ute på banan igen förrän i juni, utan att behöva kvala igen...
*smått irritent :mad: på att SPTF helt plötsligt införde regeln om kval efter 8 månader utan att tänka efter - ponnyerna har ju inte ens möjlighet att tävla på vinterhalvåret så regeln kännas alldeles fel!*
 
Vi har inte startat något i år..än..På de äldre har vi haft problem med förkylningar och lunginflammation. Ena tvååringen har gått premielopp, den andra har gått både premie och kval på ett strålande sätt. Vad ska de bli av honom?? jag slutar aldrig att förvånas. Han ser inte mycket ut för världen, 150cm hög och kort i rocken men snabb som en vessla med ett riktigt krigarhuvud.

Bägge gamlingarna har kvalat, den ena var så jädra bra och rekordsänkte med 1 sek i kvalet :banana: . Aldrig varit bättre än vad han är nu.

Ja, så är det med mina aktiva travare. Vi brukar skoja och säga att jag har ju bara tränarlicens och då tävlar man inte utan vi tränar bara :D .
mvh jesse
 
Ska starta i morron :bump:. Är nervös redan nu, har inte haft starthäst på 2år....och det är 2år sedan hon startade. Jag hoppas att hon gör vad hon kan och inte pullar bortsig :crazy:
 
Lycka till!!! :bump: :bump:

Själv hade jag fyra-åringen, med 5500 kr på sig, ute i ett autolopp högst 22 000 i kväll. De öppnade första 500 på 1.10!!! och så fort tror jag inte att hon kan springa (än) :crazy: I vilket fall som helst slet hon till sig en fjärdeplats, med bara en halv längd fram till trean. Tyvärr var det hennes 5:e start så nu är det väl bara pkt-21 som gäller... Men eftersom hon är så stark kanske man törs ställa henne på tillägg i noll-loppen? 85 poäng går faktiskt att komma med på :angel:

Kompisens häst som jag är "hjälptränare" på (tränaren jobbar utomlands) vann sitt livs första lopp förra veckan.

Och min lilla älskling har ska gå första jobbet i morgon efter en kortare konvalecens...

Måste bara skryta lite :cool: :cool: :cool:
Mina hästar har plockat pengar i 11 starter av 15 i år, och fram tills i kväll hade jag 50% bland de tre!!! Man kan ju inte annat än att njuta av livet... :banana: :banana: :banana:

/// Ghost
 
Ska osså starta imorgon :o Dåligt spår, så inga större förhoppningar :smirk: Bara hästkraken sköter sig så är jag nöjd.

MVH Eem
 
vilket lopp? vi fick lopp 1, spår 1. hemma tidigt ifall det inte går bra :angel:
 
Ja aktiva och aktiva .... hmm

Mitt sorge barn vallacken kom tillslut till start och tjänade 3 600;- och rekord 19,6 *hmm*, han har dock redan slutat sin karriär och kommer att trava vidare på "dom gröna" inom kort.

Har tagit ett sto på prov som dock har varit på "reparation" hos farbror veterinär (känner ngn annan till den farbrorn :angel: )

verkar vara bra men jag kommer inte att skriva några leasing papper innan vi ser resultat på behandlingen ("bara" bakknän & haser).

om jag leasar henne är tanken är att kvala henne i början på nästa år, men tanke och verklighet brukar sällan stämma överens ......
 
är ju "nybliven" hästägare (har skött honom sen 2 år, varit fodervärd sen juni och tillfrågad hästägare sen augusti, men ej fått papperna av de sega ägarna än...)
Min snuttebulle blir bara vackrare och vackrare och duktigare och duktigare (är inte det minsta partiskt... :angel: ) :love:
Hull och muskler börjar bli mkt fina nu (han vilade i två månader innan jag fick honom på foder och har alltid haft svårt med hullet). Psyket börjar oxå långsamt att bi bättre.
Han gick ett provlopp i slutet av augusti där han gick super och travade hela vägen (han har tidigare stressat mkt innan loppet och i starten och galopperat nästan alltid i voltstart...).
Nu har han fått ta det lugnare i tre veckor när jag varit på praktik och nästan bara longerats. behöver jag säga att jag hade en galen häst när jag kom hem... har verkigen fått hålla i mig hela helgen... :smirk:
Planerar kval v.44 om han fortsätter i samma stil som innan "vilan". om jag bara kan få dom där %/&#"¤ papperna!!!!! :mad: :devil:
 
Och jag håller på att gå åt av nervositet... I detta läge undrar man om det är värt det, att må så här!?
Mitt lilla sto skall försöka kvala imorgon! Fast man hängt med i travsvängen sedan barnsben så har jag aldrig varit i denna situation :crazy:
JAG har själv anmält MIN egen travhäst som jag såg första gången som en slemmig hög i boxen innan navelsträngen brustit. Fyra års slit genom rusk o regn, och imorgon stundar det... Hjälp mig!
Underbart och fruktansvärt i samma andetag. Undrar om jag överhuvudtaget fortfarande är vid liv när starten går..?
 
Ja, visst är det lustigt det där? Själv brukar jag vara så nervös innan start att jag bara vill kräkas, så illa mår jag. Och det är något speciellt med sina egenuppfödda, egenägda, egentränade, egeninkörda(hur mycket eget kan det bli?). Jag är 100 gånger nervösare då det är mina egna än någon annans man tränat. Man har följt dem sedan betäckning, dräktighet och, som du säger, "som en slemmig hög i boxen", deras första tafatta försök att resa sig, inkörning, träning osv. Det är det här som är den absoluta tjusningen med trav-att få fram en egen produkt till start.
Lycka till imorgon, jag håller alla mina tummar att det ska gå bra.
mvh jesse
 
Va kul!Hoppas det går lika bra i fortsättningen!
Vill du vara anonym eller har du lust att berätta vad dina pållar heter?*nyfiken*
 
Du måste hålla oss underrättade och berätta hur det gick!
Vad heter pålle?
 
Usch lät mörkt tycker jag.
Varför ska pålle vandra vidare?
 
Åååå jag vet PRECIS hur det känns att vara sååå nervös!
Jag håller alla tummar jag har!Du verkar vara värd ett bra resultat:)
 
Chica Sweep blev 3a :banana:. hon gick rygg ledaren hela vägen, och fullföljde på ett bra sätt! med tanke på att hon inte har startat på 2år, så är jag MYCKET nöjd :bump: ska kolla upp henne nu på torsdag och anmäla till den 20e
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Hej Bukedoktorn Kvinna. ålder 42 år Normal kroppsbyggnad, ingen tidigare sjukdomshistorik värt att nämna. Gymmar inte, men är mycket...
2
Svar
20
· Visningar
779
Senast: tott
·
  • Artikel
Hästnyheter On Track Piraten är en av Sveriges mest framgångsrika travhästar. Under sin aktiva karriär sprang han in över 19 miljoner kronor. Förra...
Svar
0
· Visningar
252
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter Björn Svensson tycker att det är bra att bryta tystnadskulturen, men uppmuntrar samtidigt folk att också lyfta det som är bra med...
Svar
2
· Visningar
818
Senast: Cambrie
·
  • Artikel
Dagbok I en månads tid har de varit väldigt jobbigt.. Ångest, svårt att sova, magen har krashat, tinnituss(?) kommer och går.. o huvudvärk...
Svar
7
· Visningar
746
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp