Hur gick det igår Lotta??

shady

Trådstartare
Lotta L här red sitt första amatör löp igår på Täby. Någon som vet hur det gick????
 
Hmmm, jag kan svara själv!
Jag kom 6:a av 8 startande.....
Vad ska man säga, hästen har iofs alltid kommit sist men inte denna gång så det är ju alltid ngt.
Hon hade hur mycket krafter kvar som helst när vi kom imål, hade t.o.m svårt att "pulla upp".
När vi gått ca 400m kommer en häst utanpå mig och går in framför och då "stannar" min. Hon blev ordentligt trängd i starten ggn innan så ryttaren höll på att trilla av så vet inte om hon blev lite rädd att det skulle hända igen.
Sen när jag låg bakom så stannade hon ändå mer för sprutet.
Hon är en liten kärring....
Nästa gång (28okt.) startar vi på 2000m med blinkers och ngt jag inte kommer på vad det heter men som förhindrar "lite sprut".
Vill ni kolla loppet finns det på Täbys hemsida, lopp 8 startnr.4. Brun och vit dress. Man behöver då "realplayer" eller vad det nu heter.

//Lotta
 
ahh ja vet vem du red :idea:
skulle träckat henne förra gången hon starta men ja skicka min kompis på ist :D
som blev avskräckt från allt träckande i framtiden :D
 
Förstår inte riktigt vad du menar med att din kompis blev avskräckt. Av Bebban (Smile Away)?? :confused: Hon är ju den snällaste hästen som finns att träcka.
Träckte henne när hon kvalade och hon är ju hur snäll som helst.

//Lotta
 
Har ett till litet inlägg på detta.
Frågade Maria (ägaren/tränaren) hur Smile Away var att träcka den dagen och hon sa att hon var jättesnäll och att tjejen som träckte Bebban gärna ville träcka henne igen och lämnade sitt tfnnummer.
Du kan väl höra med din kompis vad som gäller, det är bra att veta om hon kan/vill ställa upp ngn mer gång. :banana:
//Lotta
 
jodå d vill hon . hon tyckte bara hon gjorde bort sej ( hon fick inte upp deltan när hon skulle släppa iväg häasten på banan ) o trodde hon hade gjort bort sej för all framtid
 
Jasså!! Det var väl ingenting! Maria har inte sagt ett ord om det så det var inte hela världen. Om man inte träckt förut eller bara ett par enstaka ggr så är det förståligt att det där med deltan är krånglig. Och om man sen har en häst som har brått ut på banan så kan det vara krångligt.
Hälsa din kompis att hon absolut INTE gjort bort sig!!
//Lotta
 
jo jag försökte övertyga henne men hon tyckte d va jättepinsamt hehe
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur vet man att tiken har slutat löpa? Min tik fick sitt första riktiga löp för 2 veckor sen, hon slutade blöda efter ca 9 dagar och nu...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: LaMagia
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 002
Senast: Niyama
·
Utrustning Ni med samshield hjälmar se hit! Sitter och ska köpa en ny hjälm och är väldigt sugen på en samshield men har lite svårt att bestämma...
Svar
7
· Visningar
255
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Läste precis i tråden valpkullar om en abortspruta som inte fungerat? Hann inte läsa så noga innan jag fick panik, så vet inte om jag...
2
Svar
28
· Visningar
2 234
Senast: Vovve
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp