Hur gick er förlovning till?

Seabaz

Trådstartare
Som rubriken säger, hur förlovade ni er?

Var det hemlighetsmakeri, överraskning, ner på ett knä och hela det köret ?

Eller mer

Vi går och köper ringar ihop väljer en dag and that's it?


Jag och sambon slits mellan han är det första alternativet medan jag är det andra....

Vi försöker komma på nåt mellanting (i och med detta är överraskningsmomentet dock borta, tack och lov!) :rofl:
 
  • Gilla
Reactions: ptr
Jag friade till min sambo på vår tioårsdag. Restaurangbesök och sen en promenad upp för avenyn till Poseidon där jag drog fram en billig silverring i fel storlek. Efter några dagar gick vi till en guldsmed och provade ut och beställde ringar.
 
Har skrivit om det här förr, men ändå :D

Maken, jag och en vän satt på flyget till Sydkorea när han började pilla med något i handbagaget. Efter en stund började han prata om mustascher (för att jag typ har haft mycket kläder med mustascher på, och en bild på happy pancake (där vi träffades) där jag hade lösmustasch) och sen drog han fram en svart liten ring med en mustasch på och frågade om jag ville bära hans mustasch resten av livet :p
Fattade inte riktigt så kläckte ur mig "men vadå, friar du?!" och därefter "men Hannah ser ju inte!!" (eftersom kompisen satt djupt försjunken i en film). Där någonstans fick jag ur mig ett ja också :p

Dessutom hände det hela över Ryssland. 😂
 
Om fotbollslaget vann ett utvalt datum skulle jag fria.

Var mer som alternativ två. Högst okomplicerat i sängen.

Giftemålet gick i samma anda. Fyra minuter på kommunhuset, jag 3 dagar innan BF och var rätt trött på livet :D
 
Jag väckte mannen, gav honom ett positivt graviditetstest och sa "VI MÅSTE GIFTA OSS!". Sedan köpte vi vigselringar, berättade inte för någon förutom hans föräldrar och min svåger och svägerska och så överraskade vi min släkt med en vigsel på annandag jul.
 
Förlovningen skedde väldigt spontant en kväll när vi låg i sängen och såg "Up in the air" ned George Clooney :D. Efter det drog vi ut på stan för att hitta champagne, vilket visade sig omöjligt så vi fick nöjas med att skåla i nån billig alkoläsk från 7/11, haha. Ringarna beställde vi på nätet, rostfritt stål, billiga och ingraverade med "LOL" pga dålig humor.

Vi gifter oss på lördag, rådhusvigsel med familjen och öppet hus efteråt med 100 gäster och öl och korv typ :love: . Vi har inte bestämt vilka ringar vi vill ha än, så tills vidare har vi köpt guldringar i plast från Glitter, med stor röd "klack" som det står "Femme" på. Eventuellt pga att vår humor fortfarande är dålig, efter 8 års förlovning ;).
 
Som rubriken säger, hur förlovade ni er?

Var det hemlighetsmakeri, överraskning, ner på ett knä och hela det köret ?

Eller mer

Vi går och köper ringar ihop väljer en dag and that's it?


Jag och sambon slits mellan han är det första alternativet medan jag är det andra....

Vi försöker komma på nåt mellanting (i och med detta är överraskningsmomentet dock borta, tack och lov!) :rofl:
Tror jag föreslog en dag att vi skulle förlova oss, och sambon höll med. Sen köpte vi ringar, och bestämde när vi skulle byta dem, vilket var en kväll på en semester nån månad senare. Bara köpa ringar och that's it hade nog känns lite futtigt för mig, så vi gjorde ändå en grej av att byta dem. Vi har kvar ringarna som vigselringar, så det hade känts väldigt märkligt om han hade valt ring utan att jag var med - man ska ju ändå bära den där ringen resten av livet, så det är ju bra om man tycker den är fin. Och vilken antiklimax dessutom att stå där med ringarna, och så kanske den andre inte vill.
 
Vi gick över torget på stan efter att ha varit på banken och fixat ngt med vårt huslån. Maken sa (helt oväntat) ”ska vi inte ta och förlova oss? De säljer ringar därborta.”

Så vi gick in hos guldsmeden och beställde ringar och så var vi förlovade 😂

Inte romantiskt men en överraskning
 
Vi hade pratat en del om att vi borde gifta oss nu när vi hade ett barn ihop men inte kommit så långt med det, först kom dottern i juli, makens pappa dog tio dagar senare och det var kaos hela hösten med begravning och makens mamma sörjde och demensen började komma smygande. Men annandag jul fick jag frukost på sängen och maken friade med ringar gjorda av rom på en gravad lax smörgås. ;) Sen dröjde det ett år innan vi fick ihop det med bröllop. :D Vi är gifta fortfarande, 15 år senare :D
 
Vi hade sagt att vi borde gifta oss. Bestämde oss för det efter en turbulent dag, på SöS-akuten iförda begravningsstass eftersom vi eg skulle på begravning men hamnade på akuten efter en nära anhörigs hastiga bortgång. Inga förlovningsringar, har släta ringar i vitguld som vigselring (och min ligger bra i tandborstmuggen fortfarande).
 
Vi hade sagt att vi borde gifta oss. Bestämde oss för det efter en turbulent dag, på SöS-akuten iförda begravningsstass eftersom vi eg skulle på begravning men hamnade på akuten efter en nära anhörigs hastiga bortgång. Inga förlovningsringar, har släta ringar i vitguld som vigselring (och min ligger bra i tandborstmuggen fortfarande).

Jag kan vara jordens minst romantiska person.
 
Sambon hade en dag köpt en bukett rosor för att överraska. Jag räknade till tio rosor och skrattade lite och frågade om det var ett frieri. Då började bi prata om att nån gång gifta oss och kände att tja, varför inte.
Datum bestämdes, ringar köptes och några månader senare förlovade vi oss på en Ålandskryssning. Själva förlovningen var lika (o) romantisk som beslutet. Vi var bägge trötta av renovering hemma, så vi somnade tidigt. Jag vaknade när det var rätt datum (men fortfarande natt), petade på sambon som hasade sig upp ur sängen till ringarna och så satte vi dom på varandras finger - och somnade om :D.

Vi ska gifta oss nån gång, i år är det åtta år sen vi förlovade oss :p. Då jag inte vill ha fler ringar funderar vi på att ta vår tioårsdag för förlovningen som bröllopsdag. Då behöver vi bara lägga till ett årtal i ringen.
 
Vi satt och diskuterade vid matbordet om en gemensam vän som väntade barn. Sa då nått i stilen med att jag nog vill vara gift innan jag blir gravid. Varav mannen funderar en stund, äter sin spagetti med köttfärssås (iklädd endast sunkiga hemmashorts) jaha, men vill du gifta dig med mig då?

Brukar skoja att jag ännu väntar på de stora frieriet. Vi firar 4 år som gifta i år :angel:
 
Haha..

Alla hjärtans dag. Jag vaknade. Undrade vad vi skulle hitta på. Såg att det skulle vara drop in för att gifta sig i en kyrka. Petar liv i karln och undrar vad vi ska göra. Han hade ingen idé så jag föreslog att vi åker och gifter oss. Sagt och gjort. Körde förbi en smyckesaffär på vägen och beställde ringar. Tog med en billig skitring ifall det behövdes en sådan för att gifta sig i kyrkan. Ingen av oss bär ringar idag dock, haha.

Sååå... Överraskning för oss båda? :P
 
Vi är rätt praktiska av oss, så vi bestämde att förlova oss på vår tvåårsdag, hos fjällkorna på Skansen. Köpte ringar och åkte dit.
När vi sen åkte därifrån var det fullt hallabaloo på nyheterna, för några flygplan hade visst landat i WTC...
Vi kommer aldrig att glömma det datumet...
(vi gifte oss året efter, samma datum)
 

Liknande trådar

Relationer Jag och sambon har pratat om att förlova oss och vi tittar på ringar osv.. Vi har hittat min drömmring online och enda "problemet" är...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 843
Skola & Jobb Jobbade tidigare på en avdelning i anslutning till ett större boende, lärde känna personer även på det boendet och fick många goa...
Svar
6
· Visningar
1 611
Senast: Emine
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 976
Relationer Jag vill först och främst varna för det kan ev. bli ett rörigt inlägg. Men jag hoppas att du orkar läsa det! Kort bakgrundsinfo: *...
2
Svar
23
· Visningar
3 072

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp