Hur gillar ni att handla?

nullo-modo

Trådstartare
Föredrar ni alltid att handla över nätet eller gå runt i fysiska butiker, är det mässor och saluhallar eller till och med marknader? Eller något helt annat?

Själv tycker jag om saluhallar, mässor (Elmia är en stor favorit men svenskamässan är aldrig fel) och vissa marknader.
Utöver ovan så föredrar jag att handla över nätet.
 
Kläder och skor: butik alla gånger, annars måste jag alltid skicka tillbaka något som inte passar.

Apotek: beställer på nätet men hämtar i butik (gratis frakt)

Mat: till vardags i butik, oftast på Ica maxi. Reko ring, lokala gårdsbutiker och liknande om det går (svårt eftersom jag inte har bil/körkort). På hösten/vintern åker jag på höst/julmarknader så ofta det bara går, så då blir det mycket mat och hantverk från marknader.

Böcker: ofta på nätet.
 
Föredrar ni alltid att handla över nätet eller gå runt i fysiska butiker, är det mässor och saluhallar eller till och med marknader? Eller något helt annat?

Själv tycker jag om saluhallar, mässor (Elmia är en stor favorit men svenskamässan är aldrig fel) och vissa marknader.
Utöver ovan så föredrar jag att handla över nätet.
Jag föredrar att gå i butiker på stan. Letar dock gärna efter grejs på nätet för att sedan köpa det i butik om det finns inne där.

Älskar saluhallar och marknader om vi pratar mat och grönsaker.
 
I affärer. Jag hatar att shoppa, speciellt kläder men föredrar ändå att handla så att jag kan klämma/känna på sakerna.
Böcker är det enda jag handlar online om jag inte är "tvungen".
 
Föredrar ni alltid att handla över nätet eller gå runt i fysiska butiker, är det mässor och saluhallar eller till och med marknader? Eller något helt annat?
Det beror helt på vad det är jag ska köpa. Kläder är jag inget fan att köpa över nätet, vill gärna prova i fysisk butik som ett exempel.
Så det beror helt på för min del.
 
Föredrar ni alltid att handla över nätet eller gå runt i fysiska butiker, är det mässor och saluhallar eller till och med marknader? Eller något helt annat?

Själv tycker jag om saluhallar, mässor (Elmia är en stor favorit men svenskamässan är aldrig fel) och vissa marknader.
Utöver ovan så föredrar jag att handla över nätet.
Nätet. Mindre folk (jag gillar varken andra kunder eller personal) och mycket enklare att hitta. Sen är kläder, ffa bh:ar något som blir bättre att prova i verkligheten, men jag kommer rätt långt på nätshopping ändå.
 
Jag köper mat i butik och i stort sett allt annat på nätet. Händer att jag köper mindre prylar (böcker, husegård etc) i butik men klarar inte av klädbutiker.
 
Mat i butik och det mesta annat online. Handlar alla kläder online. Behöver större kläder än stl 44 och då är utbudet mer eller mindre obefintligt i min småstad.
 
Mat: I butik med självscanning. Eller på jobbet 😂

Kläder: Haaatar att köpa kläder så undviker det in i det längsta men det brukar bli i butik när jag måste.
 
Mat och förbrukningsartiklar (allt från toapapper till tvål, sånt man köper i matbutiken alltså) köper jag alltid i butik. Typ allting annat på nätet. Har en ganska tacksam storlek både på kläder och skor så ”vet” typ att det ska passa om det inte är några extrema avvikelser i storleken.

Däremot kan jag köpa grejer som är till någon annan, julklapp/födelsedagspresent, i fysisk butik för att det är lättare att byta om det skulle behövas av någon anledning (och personen kan byta själv och jag slipper krångla med returer och grejer :angel:.)
 
Mat och sånt handlar jag i affären. Saker som jag inte känner att jag måste prova köper jag på nätet. Ibland kan det vara trevligt att gå i affärer eller åka till Ullared. Men annars blir det nätet
 
Praktiskt taget allt i butik. Det är sällan jag lyckas få korrekt uppfattning om grejor via nätet.

Om jag verkligen inte hittar det jag söker i näraliggande affärer så beställer jag. Inte annars.
 
Det beror väldigt mycket på vad det är!

Mat vill jag handla i butik. Kläder handlar jag ofta i butik, men kan handla på nätet om det är något som bara finns där. Hundmat kan jag inte handla annat än i butik. Hundkläder handlas på nätet eller så syr jag själv eftersom inget i vanliga butiker passar. Friluftsgrejer (tält, sovsäck m.m.) köper jag gärna på nätet, mest för att slippa resa in till stan och för att lättare jämföra allt ordentligt.

Teknikprylar vägrar jag handla annat än på nätet. Jag står inte ut med försäljarna i teknikprylsbutiker.
 
Jag älskar fysiska butiker.
Klämma känna och se. Vissa saker eller tillfällen är det det enda alternativet. Handla fysiskt är något helt annat och ger en helt annan känsla.

Men jag älskar också det smidiga i att handla online.
Jag sparar enormt med tid genom att handla maten online och bara hämta. Jag sparar mycket tid och energi genom att handla alla julklappar över nätet.

Jag gillar båda världar!
 
Kan precisera lite mer mig själv.

Mat föredrar jag saluhallar, reko-ring, matmässa eller från stånd på marknad. Vanlig mataffär som Willys och liknade är mer ett måste.

Städartiklar och hygien blir även det ett måste och passar på när måste besöket i matbutik.

Kläder, förr hette det postorder och nu handla online. Undantaget är skor som köpes i butik.

Hästarna, mässor eller online och maten helst hos bonden men kan behöva åka till butik för viss mat och strö.

Trädgården, helt klart mässor och trädgårdsdagar men några frön beställs över internet.

Böcker blir online då jag bara är intresserad av vissa faktaböcker.

Teknikprylar blir online.
 
Har tidigare gillat shopping, prova kläder, marknader, till och med handla mat.
Men det mesta är nedprioriterat till nätshopping nu, beställer mat på nätet och hämtar ut den (finns ej hemkörning här), kläder och skor beställs På nätet. Rekoringsprodukter beställs På nätet och hämtas ut.

Älskar fortfarande att gå runt på marknader, saluhallar och delikatessbutiker så det försöker jag prioritera med jämna mellanrum :)
 
Mat och andra hushållsrelaterade förbrukningsvaror vill jag alltid handla i fysisk butik. Har provat att beställa för upphämtning ett antal gånger men det blev mest irriterande när ordrarna så sällan stämde. Skor vill jag också prova innan jag köper, har fötter av besvärlig modell så det skulle bli väldigt mycket retur annars. Allt annat handlar jag online.
 
Handlar mat i matvarubutiker. Köksgrejer och inredning blir oftast second hand, konsthsntverk köper jag dock i butik. Kläder handlar jag på både second hand och i butik, samma med böcker.
Konstnärsmaterial och garn köper jag nästan alltid i butiker, förutom lera och material till det som köps online. Hästgrejer köper jag online eller på mässa.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin ”Haglöfsjackan har blivit en symbol för den svenska gängkulturen.” SvD Jag hade ingen aning och kommer fortsätta köpa Haglöfskläder...
2
Svar
24
· Visningar
1 261
Senast: hastflicka
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 053
Senast: MML
·
Kläder & Bli fin Är i mitten av de trettio och har på senare år upplevt att det är så himla svårt att hitta kläder att ha på sig. Har tidigare i livet...
Svar
9
· Visningar
1 750
Senast: Buzzter
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp