Hur gör jag med facket?

Alexandra_W

Trådstartare
Jag kan säkert ta reda på svaret själv men jag har banne mig inte tid :S

Jag studerar på juristprogrammet, är närmsta veckan klar med termin 7 av 9. Dvs jag har höstterminen och examensarbete kvar. Jag har hela studietiden (och innan dess med) arbetat inom vård och omsorg. Bytte jobb i samma veva som jag började plugga, och bytte då fack från Kommunal till Vision eftersom AG hade avtal med Vision på "nya" jobbet. Jag är även studerandemedlem i JUSEK (för att komma åt en rabatterad lagbok vid studiestart ;))

Jag är med i Visions A-kassa (innan i kommunals A-kassa).

Så långt inget konstigt. Men nu har jag sagt upp mig från vård och omsorgsjobbet. Och fått ett sommarvikariat hos statlig arbetsgivare (Migrationsverket). Om jag inte är helt galet ute så är det ST som är största fackförbundet där. Jag är timanställd från mitten på maj, och blir sen anställd på vikariat 2 månader över sommaren. Till hösten är ett stort frågetecken rakt av, ev/förhoppningsvis kan jag gå på timmar på MV då med men det är mycket möjligt jag behöver komplettera det med annat jobb och då är risken det blir vård och omsorg igen. (Svårt mata hästarna med kottar, så kommer få prioritera att få in pengar, one way or the other).

Jag kommer ju inte efter studierna arbeta inom vård och omsorg, och får jag önska så kommer jag bli kvar på MV i någon form även efter studierna men det är ju inget man vet.

Så hur gör jag med facket? Det är ju ett knöl och tar tid att byta fack, samtidigt som det känns relevant. Men hur blir det då efter sommarvikariatet osv?

Ja ni fattar, hoppas jag. Hur gör man?
 
Jag var inte medlem i något annat fackförbund än kommande när jag pluggade. Dvs var studentmedlem i psykologförbundet (kostade typ inget som student) men inget för sommarjobb osv.
 
Jag kan säkert ta reda på svaret själv men jag har banne mig inte tid :S