Hur GÖR man för att sitta ner stabilt i trav?

Jag började med att släppa stigbyglarna, greppa tag med ena handen i schabraket/framvalvet och sitta ner lite längre stunder. Det gav faktiskt mkt bra resultat utan att jag störde hästen och så fort jag slarvar med att träna på att sitta i traven så använder jag mig av det knepet igen framförallt på utritter eller avtravning och det får balansen på rätt spår igen.
 
svar: jag är visserligen bara 14år men det jag brukar göra är att jag tänker att jag sitter på en tusenlapp och varje gång jag skumpar flyger den iväg det var så jag lärde mig att sitta ner i traven för alla vill ju ha lite extra pengar då och då

Tråden du hittat är 11 år gammal och många som skrivit är inte aktiva längre 😄
 

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag är nybörjare när det gäller hästar (är 27 år) och när jag har ridit, speciellt i trav, så tappar jag balansen samt att jag...
Svar
13
· Visningar
1 432
Ridning Hej! Jag har skrivit en tråd här tidigare om att jag nyss börjat rida igen efter att på grund av ridrädsla efter en olycka inte ridit på...
2
Svar
39
· Visningar
3 192
Ridning Hej! Har ett problem med att jag spänner mig så när jag rider. Blir ofta spänd i axlarna och då med hård i handen, vilket jag verkligen...
Svar
18
· Visningar
3 198
Senast: Badger
·
Utrustning Varning för novell! Min ponny/häst har världssvår rygg och vi hittar inget som ligger bra.... Han är nu ganska omusklad, speciellt...
Svar
17
· Visningar
3 719
Senast: lillamy73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Löss
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp