Hur gör man för att ta reda på mer om en härstamning?e.Asterix-Krevad

B

**BORTTAGEN**

Hej! Hur gör jag för att ta reda på / se bilder /få reda på inriktning / ras på härstamningen e.- Asterix-Krevad
Tjing från rudis :confused:
:banana:
 
Båda var halvblod. Asterix 694 var e:Arram 564 (Nepal -Arkimedes) u:Naritza 12921 e:Bordeaux 502 u:Nathalie 10016 e:Niarchos 391 - Lansiär 377 - Salvator 226 - Reval 213 - Nagel 171 - Corsänger - Fleuron xx - Nabob - Paulex
Krevad 579 var e:Qantas xx (Casanova - Trigo) u:Ravena 8377 e:Ravello 405 u:Freja 4854 e:Novarro 179 - Eko - My Pet II xx - Ingo xx - Insterburg - Billesdon xx
Jag vet det för att jag har stamböcker och hingstkataloger. Tyvärr har jag ingen scanner, men om du går in på t ex Google och söker på hingstens namn + stamboksnummer så hittar du säkert bilder.
 
Vill du ha tag på mamman så går det bra att skriva hästens födelseår, färg, kön och eventuellt namn här (tillsammans med e och ue förstås).
Det finns alltid folk som kan hjälpa genom att kolla stamböcker.
Ibland står fölens namn med i stoets föllista (tyvärr, måste jag säga, så är halvblodsstamböckerna inte helt bra på det :( - men det verkar bli bättre :)).

Fast är det en ren efterlysning så hör den frågan hemma på annonssidorna...

Susanne
 
Den sida när verkligen super nu kan jag på allvar släktforska på min häst i alla led!
Har kommit till 1500-talet i ett eller ett par led på mammans sida, men med hjälp av denna sida kommer jag kunna hitta på faderns sida också!!! :) :bump:

TACK!!! :bow: :bow:
 
Re: Hur gör man för att ta reda på mer om en härstamning?e.Asterix-Kre

Asterix - Krevad...

Roligt, känner faktiskt en häst med just den härstamningen. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 539
Skola & Jobb Hej! Här på Buke verkar det finnas kloka och hjälpsamma människor, postar nu min fråga efter att ha läst på forumet i flera veckor. Jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 375
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 394
Senast: tott
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 311
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp