Bukefalos 27 år!

Hur gör man koksaltlösning?

A

asa_gasa

Koka salt och vatten. Kan försöka ta reda på hur stora delar.. :bow:

1 liter kokat vatten, 1 matsked koksalt.

Var iaf propotionerna jag fick när jag hade lite infl. i en piercing. För bästa effekt skulle då vattnet fortfarande vara varmt (ej ljummet), men inte så att man brände sig. Bomull ska man ej använda till sårtvätt eftersom det lämnar fibrer efter sig, men det kanske du redan vet... :smirk:

på en flaskan med natriumkloridlösning (koksaltlösning) så står det att den innehåller 9mg NaCl/1 ml, dvs den innehåller 9 gram salt per 1 liter vatten. så om man blandar 9 gram salt i 1 liter vatten så borde det väl bli bra, eller? :confused:

kram :bump:

J

josse_horses16

1 matsked per liter kokat vatten...
annars blir det för svagt...
Kram

Liknande trådar

Kropp & Själ Skit, jag har dragit på mig en förkylning, vilket egentligen inte är en katastrof, men i dagarna dyker det nog upp en kallelse till...
Svar
8
· Visningar
470
Hästvård Hej!! Igår var jag på hoppträning med min häst. Han var superfin hela träningen och positiv, när det var dags för sista banan hade vi...
Svar
2
· Visningar
554
Senast: krus
·
Hästvård Fick råd av veterinär att kyla hästens svullna och varma ben. Dels med vatten, dels med kylbalsam och linda till natten.Dumt nog tänkte...
Svar
10
· Visningar
762
Senast: Sirap
·
Gravid - 1år Dottern har åkt på en förkylning och till en början tänkte vi inte så mycket på det, men nu tycker jag nästan att den blivit värre och...
2
Svar
23
· Visningar
1 809
Senast: Voeux
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar