Bukefalos 25 år!

Hur gör man koksaltlösning?

A

asa_gasa

Koka salt och vatten. Kan försöka ta reda på hur stora delar.. :bow:

1 liter kokat vatten, 1 matsked koksalt.

Var iaf propotionerna jag fick när jag hade lite infl. i en piercing. För bästa effekt skulle då vattnet fortfarande vara varmt (ej ljummet), men inte så att man brände sig. Bomull ska man ej använda till sårtvätt eftersom det lämnar fibrer efter sig, men det kanske du redan vet... :smirk:

på en flaskan med natriumkloridlösning (koksaltlösning) så står det att den innehåller 9mg NaCl/1 ml, dvs den innehåller 9 gram salt per 1 liter vatten. så om man blandar 9 gram salt i 1 liter vatten så borde det väl bli bra, eller? :confused:

kram :bump:

J

josse_horses16

1 matsked per liter kokat vatten...
annars blir det för svagt...
Kram

Liknande trådar

Hästvård Just nu går min ena pålle på metacam, undrar rent av om hon kan gå ut i sin vanliga hage med gräs som vanligt? Eller om hon ska stå i...
Svar
11
· Visningar
738
Hästvård Min shettis fick sitt första föl igår (27 Juli) och jag har lite frågor. • När ska man börja lära in kommandon? Alltså så som smackning...
Svar
0
· Visningar
243
Hästvård Kan man använda arnika gel på muskler dagen efter hoppträning när de vilar? Har aldrig gjort de förut, men kunde inte linimenta igår då...
Svar
3
· Visningar
489
Samhälle Har fått färdtjänst pga. Psykiska problem. Men har inte vågat använda det än pga. Jag måste veta hur det funkar i verkligheten. Någon...
Svar
0
· Visningar
165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hiss & diss del 4
  • Spåra ip- adresser
  • Träning & hälsa tråd 8

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 25
  • Valp 2021 - del 2